Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Even inhakend op mijn eigen verhaal, deze variant kwam ik online tegen, “mijn” wijzerset, andere bezel en plaat.

1

8 likes

Nee

2 likes

Nope.

Tenminste niets extra. Gewoon de prijs uit het EU land van herkomst.

2 likes

Jeroen ik denk dat deze productie na de val van CCCP is tot de, россии begon (overgang periode. zonder aanduiding.)

2 likes

dank

1 like

Je betaalt wel BTW, maar het tarief dat geldt in het land van herkomst. Op een horloge uit Duitsland bijvoorbeeld zit 19% BTW (was gedurende korte tijd zelfs even 16%).

2 likes

Zou zomaar kunnen, volgens mij staat er geen CCCP op de plaat maar erg duidelijk is de foto niet

1 like

Er staat geen vermelding op het moet onder de 6 staan. het horloge is denk begin 1991 eind1993

2 likes

Oei, verleiding…
Voor hoeveel zou deze dan weg mogen?

2 likes

Ik stuur je zo een PM. :slight_smile:

2 likes

Vostok Amphibia uit eind jaren 80, begin jaren 90 tijdje terug overgenomen van @bg1. Schitterende blauwe wijzerplaat met indexen. Lume heeft een mooie ‘vanille’-kleur. Referentie is 470292.

Aangedreven door het onverwoestbare én nauwkeurige 2409A handopwindbare Vostok-uurwerk. Door de verstelbare hairspringconnector en de lange regulator kan het uurwerk precies worden afgesteld: dagelijkse afwijking 1 seconde.

Type 470 kast met een diameter van 39 mm en een lugbreedte van 18 mm. Op een blauwe leren racing-band.

21 likes

Mooie vostok amphibia Zuid :ok_hand:.
Prachtige dial met een mooie horlogeband :facepunch:

3 likes

Iemand een idee welke dial en wijzers dit zijn?

8 likes

Die wijzers zijn Seiko kopieën. Die kleur specifiek weet ik niet te vinden maar dit is hetzelfde model:
https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-stundeminute/#cc-m-product-13927130892

Die wijzerplaat lijkt op deze:
https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-ampihibia/#cc-m-product-13979036992

Het lijkt er alleen op alsof de wijzers en dial in 'n soort patina-look lume zijn gezet.

Edit: uurmarkers lijken teveel op de witte hagelslagjes in een zwart/witte hagelslagmix…

4 likes

Mooie kleur dial, leuke match met bandje. Bandje oogt er bekend; is die van cheapest nato straps?

2 likes

Thx David. Yep, het is een bandje van CheapestNatoStraps. Vind ze zelf maar zo-zo; kost niet zoveel maar is ook niet zoveel. Watchgecko en Barton hebben betere banden.

Had deze banden afgelopen september bij CNS gekocht.

  • die 13 rallye-banden zijn te doen; heb ik nu allemaal in gebruik. Pasmaat overtuigd niet; leer is wel soepel en zitten comfortabel. Best te doen dus.
  • die paratrooper-banden zijn ruk. Ik heb er nu twee van in gebruik, vind de stof flut en het draagcomfort is niet wat ik ervan had verwacht.

7 likes

Eens, geen idee uit wiens boxershort ze dat elastiek voor die paratrooper banden hebben getrokken, maar het was geen kwaliteits onderbroek :grimacing:

7 likes

Ik heb een paar van die rallye bandjes daar vandaan. Eentje wel regelmatig maar niet langdurig gedragen, die werd rond de springbar erg ruim. Zat op zich ok, en materiaal bleef best netjes. Denk dat je krijgt waar je voor betaalt met, wat is het, nog geen 10 euro?
Vond de look van een cognac-achtige racing band wel tof, dus ik overweeg nu zo één:

https://gregoriades.com/product/rally-grand-prix-watch-strap-in-premium-calf-smooth-or-buffalo-italian-leather-18-24mm/

Overigens, heb meer bandjes bij CNS gekocht; het lijkt een beetje hit & miss: ene band is dik leder, andere flinterdun. Dikkere stoffen banden, Zulus, leken ok. Maar het is een beetje als met sommige horloges; eerst een goedkope variant (de hommage) proberen en bij goed bevallen een duurdere variant aanschaffen…

2 likes

Haha

3 likes

Ik had die bandjes bij CNS met 20% korting, zonder verzendkosten en nog meer voordeel. Kwam rond de €6 euro per band uit. Qua kosten moet ik dan ook niet zeuren.

Die Rallye straps van gregoriades zien er wel goed uit. Eentje proberen?

2 likes