Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Echt genieten van zulke verhalen van vaklui zoals jij Dirk.

2 likes

Gaaf verhaal, Dirk! Super om te lezen en de foto’s te zien! En wat ziet ze er weer goed uit :slight_smile:.

4 likes

Vostok Special Edition Amphibia met referentie SE 720B35. ‘Coke’ RVS bezel. Zwarte dial is clean: alleen in het Russisch Vostok en ‘made in Russia’ geprint; fijn dat er ook geen datum zit.

Sandwich dial: onderste laag lume, op de bovenste laag zijn de indices eruitgesneden. Geeft een leuk effect in het donker.

Voorzien van de 2415 Vostok automaat. Service interval van deze? Elke 10 jaar; resultaat van moderne oliën die gebruikt worden.

Type 720 kast met diameter van 39 mm, dikte van 15mm (niet storend, staat ‘parmantig’), compacte lug to lug van 46mm en een lugbreedte van 18mm. Water resistance van 20 ATM. Op een zwarte Vostok Tropic strap.

14 likes

Super ding! Is het nou een zwarte dial met sun burst?

2 likes

Thx.
Helaas, matzwarte dial. Plexiglas werkt als een prisma bij bepaalde lichtinval waardoor er een beetje sunburst ontstaat.

Plexi is Sexi :wink:

2 likes

Raketa Maanfase vandaag tot de NA met de post hier is :+1::full_moon:

11 likes

En andersom?

3 likes

De dag vandaag weer starten met de Poljot.
Met een beetje geluk arriveert er vanmiddag wat nieuws.
Als dat klopt verschijnt die vanmiddag ook nog hier.

10 likes

Heel leuk om te volgen Dirk! Je haalt overal de onderdelen vandaan. En als er geen passende is maak je het op maat. Tot een o ring toe. :+1:

4 likes

Leuk verhaal en foto,s om te zien dirk.
Knap dat de raket perpetual weer loopt als een zonnetje :ok_hand:

3 likes

Heerlijk om te lezen! Heb zelf ook twee zo’n perpetuals liggen.

Vraagje tussendoor: hoe ‘stabiel’ is de jaarschijf in de jouwe? Die hier liggen nogal losjes in de kast en tijdens het dragen draaien die naar eigen goeddunken wat heen en weer.

3 likes

Zal ff openen

3 likes

En dan heeft hij nog een asiel zoeker. Vinden het te eng worden daar

Ik vindt ze wel koddig. Maar om doen is denk ik iets te raar, :joy:

8 likes

Één Rus en de ander? Chinees? Is het mogelijk dat de Russen een deel hebben uitbesteed?of is de blauwe een voor mij onbekende Russische stempel/logo? @DirkT
@Bert59 ?

6 likes

Goedemorgen,

Een Neva met inscriptie op de achterkant:

13 likes

De jaarschijf loopt inderdaad los in de kast direct onder de wijzerplaat, wordt bedient door een korte stem met een tandrad. Als het caliber onvoldoende strak in de kast ligt (frontloader) heeft de jaarschijf te veel speling en kan zelf over het tandrad lopen. Voorkant openmaken, caliberschroefjes losnemen en het geheel weer opnieuw vastzetten kan de oplossing zijn. Tenzij het nodige is versleten natuurlijk.

3 likes

De linker is een bamibal Bill. Ziet die Rus er nog niet eens zo slecht uit.
Foto komt van WUS.

6 likes

Ook niet, vanwaar de vraag?

1 like

Grappig ik heb ze tegelijkertijd bij dezelfde persoon gekocht

2 likes

Vandaag sauerkraut met worst. Eenvoudige arbeiderskost. Hier zit geen bami in.

13 likes