Ik vind het wel hebben.
Frisse combinatie! Helder rood en wit geeft een mooi contrast vind ik. Zie ook mijn desert shield.
Happy Vostok Friday mannen.
Denk dat de meesten de Desert Shield kennen (en ook hebben).
Voor de newbies:
De Desert Shield Amphibia is een populair horloge. Ook als re issue dus nieuw verkrijgbaar. Hier eentje uit de negentiger jaren. Is naar mijn weten correct.
Horloge is indertijd uitgebracht om de Desert Shield-operatie te herdenken. Op wijzerplaat zie je dan ook de Amerikaanse vlag en het Saoudische wapen.
Ik probeer hem zo origineel mogelijk te houden. Half geleden laten servicen. Niet gerelumed; zoals je ziet is die op de wijzers ver weg. Kleuring is verder mooi: wijzerplaat is mooi oud-wit geworden en de Lumedots zijn vanillekleurig.
Loopt nog goed; voorzien van een 2416 automatisch uurwerk. Type 420 kast met eeen diameter van 39 mm en lugbreedte van 18mm. Water resistance van 20 ATM. Op een nieuwe bruinleren racing band.
Blijven enorm leuke modellen, heb er recentelijk zelfs nog een in het wild gezien.
Notabene bij een medewerker van een juwelier
Haha, die juwelier heeft smaak.
Slava sozvezdi-je (sterrenbeeld)
Ik doe gezellig even mee Tony. Het zijn interessante horloges en met een bijzonder verhaal inderdaad!
In passende omgeving.
Ik vond die NATO trouwens wat minder geslaagd. Wat dun ‘flutterig’ en te rood.
Hier begon het mee.
Ook leuk om te lezen!
Proost op het weekend! (Nog maar even thuis een lekker biertje! )
Nog een hele mooie! Goed dat je hem orgineel houdt.
Thx Jan. Op die dunne NATO’s is ie inderdaad niet mooi. Ik probeer hem op een dikke NATO van Zuludiver binnenkort. Misschien is dat beter.
Die rode leren band van jou maakt hem wel goddelijk hoor!
Heb ik van Bas geleerd Tony. Zo’n gevulde band doet het goed op de wat smalle 18mm lugs. Ook bij de 3133 Poljots. Geeft wat meer ‘body’.
De Vostok logo staat er niet op. Dus dat zou moeten kloppen omdat de opdracht vanaf Amerika kwam. Die wilden geen Russische logo.
Hier wat leesvoer
Mooie horloges die vostok desert shields mannen hoop er ooit nog eens eentje in mijn collectie te krijgen.(eerst ff sparen)
Via een omweg van forumlid(Oegstgeest,leiden,Amstelveen,midwoud ivm quarantaine) krijg ik de raketa Worldtimer 24 volgende week binnen
Lekkere verslaving hoor die Russische spul

Zal wel een grotere horlogedoos moeten aanshaffen…geen ruimte genoeg voor meer als er 2 bijkomen.
Was gratis Jan
Had ik die band ook van jou??
Sorry Bas.
(Het horloge zelf is de meest fraaie en bijzondere van mijn Vostoks. )
Moehahahha ja!
En voor de juiste prijs!
Die vanille kleur lume dots erg mooi , ipv relumen wijzers zou je uit moeten ( kunnen ) kijken voor een donor die afgetrapt is maar intacte wijzer (s ) heeft , echt wel het horloge waard in acht neming dat Anno niet veel vroeg voor ze horloges …
Goed idee Bert. Anno @Koppie heeft ze voor een matsprijs verkocht overigens.
Ik heb deze Dessert Shield een full service gegeven. Ratio en horloges gaat overigens niet altijd in 1 zin
Ook een matsprijs story!
Ik weet het Anno was mild met verkoop , des te meer reden om de wijzers nog ff te laten doen door kameraad Dirk .
Het is een mooi horloge en knappe wijzers zeker waard