Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

? Dat volg ik even niet Sjaak, bedoel je dat de band 21 mm is en de aanzet van het horloge 22mm?

2 likes

Ja één kant is 21 mm een maat afwijking van één mm ik baalde er ook van maar om terug te sturen is ook weer wat. Dit is de eerste keer dat ik dit heb met dat Chinese spul.

Is de aanzet idd

1 like

Zelf nooit problemen mee gehad. Ik vermoed dat ze twee banden door elkaar hebben gegooid. Ik zou even contact opnemen met een fotootje. Vaak is het wel op te lossen zonder terug te sturen (geld terug, of ze sturen opnieuw)

1 like

Mijne heeft ook wel iets speling, maar aan beide zijden gelijk en niet te zien bij dragen.

5 likes

Op deze foto past ie prima, misschien wat schaduwwerking :thinking: past ie aan de andere kant ook goed?

Ja beide zijden identiek, heb er de schuifmaat op gehad voordat ik een foto maakte. Ongeveer 21.7mm breed.

1 like

Dan lijkt het er inderdaad op de ze bij @Sjaak er twee door elkaar hebben gehaald

2 likes

10 likes

Dat is een ruig besluit. Ben je zeker?
Stoppen met verzamelen hoeft toch niet te betekenen dat je je huidige verzameling hoeft te verkopen? Je bent een van de weinige hier die zo’n jaloersmakende verzameling heeft.

6 likes

Ergens snap ik het wel, het is toch een vrij specifieke hobby en als de kinderen er geen affiniteit of interesse in hebben dan is het meer een last dan een gift.

6 likes

Daar zou je nog wel eens dikke spijt van kunnen krijgen. Dat je je verzamling houdt zoals is dat snap ik maar wegdoen??

Ok, ik kan slecht afstand nemen. Vaak ook wetende dat ik het niet meer terug kan kopen.

4 likes

Maar je hobby is toch niet voor je kinderen??

3 likes

Nee, dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je er niet over kan doordenken. Daarnaast weet ik dat Bert ooit geschreven heeft dat hij het wilde overdragen, dus het zal allicht meespelen.

5 likes

Meestal verzamel je, als hobby, omdat je daar zelf iets mee hebt. Ik kende een man die had 8 kinderen. Hij hield van oldtimer auto’s. Hij verzamelde er dus 8. Bij zijn overlijden kreeg ieder kind (waaronder een schoonzus van mijn vrouw) een auto. Zij en ook anderen hadden er helemaal niks mee. Werden dus veelal verkocht. Ze hadden er geen verstand van, en wilden er niet lang mee zitten, dus ook waarschijnlijk behoorlijk onder de waarde weggedaan.
De goede man had beter een paar leuke auto’s voor zich zelf verzameld. Had eventueel de verkoop, kundig, kunnen regelen toen hij nog leefde. En de kinderen gewoon de financiële nalatenschap. Mijn idee. :thinking:

4 likes

Ik heb dat ook. Soms wil ik minderen, en verkoop er een. Zoals een blauwe scuba. Kocht later 3 scuba’s terug om dezelfde kleur te vinden als de verloren zoon. Die 3 gaan nu ook niet meer weg. Minderen??:wink:

5 likes

Vandaag de NOS raketa world timer 24u caliber 2623

11 likes

Oh nee! Ik zit hier nog maar net en nu al valt voor mij een baken ik in de verzamel wereld weg. :scream:

Maar in verdediging van je kinderen, ik kan ze begrijpen. Mijn vader heeft mij een gigantische schietsport hobby achtergelaten. En hoe leuk ik het ook zelf vond, het was gewoon te veel. Te veel spullen, te veel van “hem”. Ik heb lang geprobeerd er iets mee te doen, het op te pakken, het uit te zoeken maar uiteindelijk ben ik toch dingen gaan weg doen.

In het begin voelde ik mij schuldig maar uiteindelijk gaf het mij rust en ruimte om mijn eigen collectie te bouwen. Met een paar stukken van hem er in ter ere van. :slight_smile:

5 likes

Ik denk meer aan een fabricage fout omdat deze band niet in 21mm gemaakt wordt.
Zal eerst de lugh breedt van de kast is op gaan meten misschien zit daar een afwijking in.

1 like

Klopt maar met het idee om het aan me kinderen te geven , dit blijkt een foute gedachte .
Ik doe ze weg omdat er wel even tijd in gaat zitten , laten we zeggen een stuk of 20 . Ik heb nog geen idee waar ik ze ga verkopen Chrono24 of Ebay . Eerst krijgen mensen in de groep de kans maar ik moet keuzes maken en denk niet dat ik ze in het blauwe gedeelte zet
Waarom verkopen ? De laatste tijd boeit het minder .
Alles is gekocht voor 1 juli 2022 dus zonder VAT en Inklaring .
Veel kwamen uit Ukraine waar de meeste keuze is en andere landen buiten EU .
Binnen EU is er minder aanbod .
Sinds December heb ik niks meer gekocht , alleen bandjes . Ik kan ze houden natuurlijk maar ik zie de collectie nu meer als dood kapitaal …

5 likes

Nu je hem om hebt is het geen NOS meer toch? :sweat_smile:

3 likes