M’n Strela reissue, latijns schrift, zandkleurige wijzerplaat. Uit 2013, als ik het me goed herinner.
Zo erg is deze band nou ook weer niet, wel geinige
Junior made in USSR?
Deze kwam vandaag binnen. Ik ging er van uit dat het gewoon een Duitse Junior was, tot ik onderaan zag staan: Made in USSR.
Ik had nog nog nooit van een Russische Junior gehoord. Niet dat ik kenner ben, maar op de site van Mroatman komt ook geen Junior voor.
Zo’n 12 en 6 zie ik wel op meer Russische horloges
Weet iemand misschien iets meer hiervan?
Ik denk dat het werkje een Zaria 2008 is. Het werd ook gemonteerd in het USSR merk Joenost. https://mysku.ru/blog/diy/85818.html
Zou ik de experts alhier om advies kunnen vragen over mijn Strela reissue (@slls?). Ik kan het niet goed beoordelen, maar het lijkt alsof er een tandje mist op één van mijn tandwielen. Of het is vuil. Daarnaast lijkt het nabij gelegen tandwiel overgelubriceerd, of anders vies.
Horloge loopt strak op tijd, maar valt nog binnen garantie. Wat denken jullie: laten oplossen onder garantie (als dat kan?) of zo laten tot de volgende servicebeurt?
Foto:
Deze kent mroatman wel !
Na inzomen lijkt het mij een donker plekje op het tandwiel. Je zegt dat hij goed de tijd houdt. Loopt de chronograaf functie ook soepel en regelmatig? En de chrono wijzers mooi regelmatig? Dan zou ik het zo laten denk ik. Heel gedoe dat opsturen en wanneer retour?
Ik heb er ook weleens een retour gekregen na chronograaf probleem. Dat was opgelost maar hij liep, in dit geval, niet meer zo perfect meer op tijd.
De Engelsen zeggen “if it ain’t broken, don’t fix it”.
Lijkt mij inderdaad meer op “viezigheid” dan op een tandje wat mist en voor de rest sluit ik mij bij de wijze woorden van Jan aan
Inderdaad heel goed advies! Neig daar ook naar, moet ik zeggen. Maar ik wil zeker weten dat dit geen problemen op de korte termijn kan veroorzaken, die ik dus met een beurt onder garantie had kunnen voorkomen. Vandaar dat ik het hier navraag, bij de onafhankelijke experts.
Overigens lijkt het op de foto inderdaad heel duidelijk op vuil, maar met het blote oog lijst het juist weer veel op een missend tandje. Bijzonder!
Heb je geen loepje of vergroot glas? Beste is natuurlijk naar het horloge zelf te kijken ipv een foto.
Maar Hans @slls geef jij je mening ook eens svp.
Echt mooie CCCP horloges!
Dit fraaie GMT horloge staat op mijn verlanglijstje… Overal uitverkocht.
Erg leuk ding! Vooral de 24 uurs complcatie is geinig. Je kunt daar ook een tweede tijd mee instellen door de draaibare bezel. Handig op vakantie. Heb zoiets eens gehad.
Kan die niet vinden. Op MP zie ik wel heel rare vraagprijzen. Zo kwam ik een Komandirskie Classic tegen (nieuw vanaf circa 25 euro) waar 120 euro voor gevraagd werd.
ja echt he, alles dik overpriced
Deze
Vostok GMT
€ 150,00