Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Ja klopt ,het is soms ook zo wat heeft een gek er voor over net als met huizen prijzen

van daag deze maar weer eens om ik ken er niet aan wenen het lijkt op mijn voormalige werk marine kleur grijs

12 likes

Me too :slightly_smiling_face:
Aan de schaduw te zien zijn de tandjes aanwezig.
Bij wieltje 1 hoort daar geen olie, dat zit op het asje waar dit tandwieltje op zit. Als het een vettige boel is, dan even met houten borrelprikker wat weghalen.

5 likes

Dat ga ik dan doen! Kan ik daarna, als de kast toch open is, nog eens goed naar tandwiel 2 kijken. En tandjes tellen :grimacing:

Bedankt voor de hulp allen! Ik kom erop terug.

3 likes

Vandaag de zissou ontvangen op de resin band. Band zit op zich prima. Geinig horloge wel :smiley:

9 likes

Mooie aanwinst!

2 likes

Deze robuuste lederen vintage band lijkt me wel wat voor mijn Vostok Scubadude, wat denken jullie? Wie heeft zo’n soort combinatie?

1 like

Goede keus. Ook leuk de relatie met de film.

Kan het niet goed zien, zo’n band ongeveer? Deze komt dicht bij de band van Bill Murray. :grin:

8 likes

Staat goed denk ik. Mooie band, zeker. Ik post morgen mijn SE met de orginele lederen water bestendige Wostok band.

…Maar met lederen banden op duikers heb ik altijd een zekere reserve. Zou je er mee in het zwembad springen? Horloge mag 200m diep!
Op mijn desert shield heb ik een haaienleder band. Bloed mooi!

Zou tegen water moeten kunnen toch?
Zo redeneer ik steeds. Moet wel een beetje geloofwaardig zijn bij mij.
Ik zou de vintage bruine band eerder op een van mijn Vintage Omega dresswatches doen. Maar als je er lol in hebt, gewoon doen natuurlijk. Ik ben ook altijd zoekende. :blush:

7 likes

Ik zwem niet vaak meer maar je hebt wel een punt. Lijkt me een stevige stoere band voor het formaat horloge. Ik heb maar 1 dress watch, een Tissot Seastar Seven vintage maar dat is een 32mm horloge met vrij dunne lugs. Dan lijkt me dit bandje wat te grof voor.
Tof dat je je SE met originele Wostok band wilt posten! Was sowieso nieuwsgierig naar de kwaliteit van de originele banden want de RVS band is zeker goed voor wat je betaalt maar kan niet tippen aan mijn Tissot RVS band, vooral qua sluiting. (Alle waar naar z’n geld uiteraard)

1 like

Zo is het Folkert! Vostoks doen het dan eigenlijk best goed.
De standaard rvs band sluiting kun je meestal nog iets verbeteren door heel goed te kijken. Klikt hij te losjes in, of te stroef?
Voorzichtig met buigtangetje iets strakker of losser buigen doet soms wonderen. En de lengte goed met aandacht instellen.

1 like

Robuust horloge…

Avec robuuste band…

Viola! :wink:

9 likes

Staat heel goed! Mooie kleur combinatie. De Vostoks hebben vaak al een beetje vintage uitstraling voor mij. Tijdloos en technisch doordacht!

1 like

Wouw, het staat vet goed eigenlijk! Was er zelf nog helemaal niet opgekomen. Bedankt voor de tip!

2 likes

8 likes

Hoe soepel is het leer? De standaard RVS band is natuurlijk heel soepel te dragen met de vele kleine schakels maar het is wel aardig wat “bling” dat glimmende horloge plus band.

1 like

Onder het motto, u vraagt wij draaien! Mooi! Zeker!
Vind de NATO er ook heel goed op staan. Stoer, goede kleuren, militair en waterbestendig. :blush:

Maar…een NATO verveelde mij wel snel. Werd gauw wat flodderig. Dus ja?? :thinking:

1 like

Ik heb nu 1 STRPS premium NATO gekocht, goede kwaliteit maar ik vind de manier van dragen met NATO helemaal niks. Ben wel aardig bevooroordeeld na ruim 30 jaar alleen maar met RVS banden lopen.

1 like

Dat dus. :wink:

Ja, deze heb ik al een tijdje dus die zit heel lekker inmiddels.

En ik moet altijd een beetje inwendig glimlachen als ik een NATO bandje op m’n Warschau-pakt horloge pruts. Helemaal als die dan een James Bond streepje heeft. :upside_down_face:

2 likes