Mijn broer doe hem de groeten
Wodka Jeltsin
Mijn broer doe hem de groeten
Wodka Jeltsin
Goedenavond horlogevrienden,
Heeft iemand nog een advies voor het verwijderen van de bezel van een Vostok Amfibia?
Heb diverse tutorials gezien op YouTube, lijkt supersimpel, maar ik krijg de mijne niet van zijn 120-kast.
Echt van alles geprobeerd n.a.v. de fulmpjes, maar de bezel popt niet los. Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank voor jullie gouden tip,
Gertjan
Je kunt hem wel draaien? Of een kleine beweging naar boven positioneren waardoor er een klein ruimte tussen de bezel en kast ontstaat? Ik heb een vrij platte, gehard stalen mesje annex kast opener die ik er tussen plaats. Overigens met een stuk beschermend plastiek ertussen. Draai de bezel zo dat ik met het mesje een moment heb gevonden waar het veertje de minste verbinding met de rand maakt. Daar een klein beetje mechanische stress en plop, bezel eraf.
Dankjewel Dirk voor je snelle reactie. Ik kan de bezel inderdaad wel draaien en het is een vrij nieuw horloge.
Ik ga je tip goed lezen en het nogmaals proberen.
Ik doe het altijd met mijn opinel zakmes met broodzak erover
Krijg mijn Opinel wel tussen de minieme opening aan de onderkant van de bezel, maar wrikken (voorzichtig heen en weer) doet de bezel niet poppen.
Niet wrikken en niet bang zijn. Één stevige beweging. Of het is geen echte Vostok en zit hij anders vast
Het is wel een echte, gekocht bij Meranom, maar ik krijg alleen een Opinel mesje in de spleet van de kast en de bezel, maar er gebeurt dan verder niets. Op de internetfilmpjes is het zo gebeurd. Weet niet wat ik fout doe. De bezel draait lekker soepel en ik kan 'm ook met mijn nagels ietwat opwippen, dus hij lijkt correct gemonteerd te zitten.
Hoi Gerrit Jan, inderdaad mesje ertussen. Maar ook plastic zakje er om ivm krassen. Of wat ik gebruik, zo’n dun plastic zakje voor onderdelen. Net wat sterker. Dan op verschillend plaatsen, een bot mesje er tussen en rustig wrikken. Vooral rond gaan en verschillende plekken proberen. Moet gewoon omhoog ploppen. Die veer binnen in zit op sommige plekken minder diep in de groef. Vandaar.
Laat anders eens een foto zien hoe de bezel op de kast zit en hoeveel ruimt jij ertussen krijgt. Zoals hier gezegd zou het heel makkelijk moeten gaan
De Opinel krijg ik er net tussen.
Deze zit inderdaad wel wat hoger op de kast dan de oudere types, maar ook dan zou hij makkelijk los moeten komen. Vreemd
Ja die ziet er strak uit. Wat dunner mesje er tussen en flink duwen. Pas op met snij gevaar!
Veer kan wat verkleefd zitten door oud vet of zoiets. Heel klein beetje kruip olie eerst?
Of anders zou je eens iets dikkers kunnen gebruiken tussen de rand van de bezel en de kast zelf.
Is een mogelijkheid
Een gokje maar probeer het eens met een muntstuk van 2 euro ofzo. En dan draai beweging maken. Lijkt qua ruimte wel te passen
Allemaal hartelijk dank.
Net helemaal rond de bezel geweest met bot opinelmesje in tape en plastic zakje, maar zonder resultaat. Ga zo meteen nog even met een dikker voorwerp tussen bezel en kadt zelf aan de slag.
Dat extra plastic wat ik zie, zou ik niet doen. Alleen dat zakje. Zo dun mogelijk, en dan rond gaan en blijven wrikken.
Dank voor alle tips, maar het heeft niet mogen baten.
Ga een nieuw plan bedenken of anders gewoon in de bankschroef …