Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Klopt, Watchgecko verkoopt ook erg goede rubberen banden (echt rubber, geen siliconen, van Zuludiver) Bandje op mijn scuba dude is een Zuludiver en mega comfortabel!

5 likes

Inderdaad. Goede spullekes.
WatchGecko + Zulu diver + Geckota = 1 bedrijf = Geckota Limited

5 likes

Ja klopt en zuludiver is dan weer een sub branding. De banden worden vervaardigd door Bonetto Cinturini in Italie. (alleen de vol rubberen banden)

4 likes

Klopt Tony , ik zet het horloge op tijd en soms ligt een horloge op de goede dag , dan wacht ik tot de volgende dag om het horloge op het juiste dag deel te zetten . Op de Poljot,s 3133 zit wel snelverzet maar ook dit doe ik niet , het kan en mag dat van 22.00 en bij 02.00 weer teug zetten maar ik draai alleen de juiste richting om een horloge op tijd te zetten . Bij een Vostok kan het ook heb ik gelezen maar deze methode heb ik nooit toegepast . Ik wissel dagelijks van horloge dus al dat gedraai om de juiste datum te hebben doe ik niet . Zonde van de tijd … :joy: :rofl: :sweat_smile:

5 likes

Vind dit echt geweldig Marijn.

We zetten heerlijke goede bandjes aan horloges waar af fabriek niet echt veel pogingen worden gedaan (op de mesh banden na dan) er iets goeds van te maken.

Bonetto Cinturini maakt topkwaliteit. Ook custom bandjes voor op een Rolex:

Een goede band maakt een - ongeacht welk - horloge helemaal af.

5 likes

Haha. Yes Bert, die quick-and-dirty trick om als een idioot tussen 22:00 en 02:00 heen en weer te gaan vertrouw ik niet. Bij Seiko’s wordt geadviseerd om de tijd alleen voorwaarts te verzetten.
Lijkt me sterk dat voor Vostok’s dan geen schade zou veroorzaken.

Ik heb me nog vergist in de dag/datum op mijn werk omdat mijn Vostok niet goed stond…

3 likes

Op mijn duikers zitten leren bandjes , enkele op bracelet .
Rubber bandjes heb ik niet en Nato,s vind ik wel leuk om te zien maar ik heb ze niet .
Vaak zijn rubberbandjes stofmagneten …
Leer op een duiker , nee ik zou er niet mee zwemmen maarrrr het is al lang geleden dat ik gezwommen heb en mocht het een keer toch gebeuren dan draag ik een horloge op bracelet .

6 likes

Die ziet er idd heel goed uit :+1:

4 likes

Ik neem aan dat er nog btw en afhandelingskosten bijgeteld moet worden?

3 likes

Ik heb geen extra BTW of inklaringskosten hoeven betalen. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Delivery duty paid = De verkoper is verantwoordelijk voor het afleveren van de goederen op de genoemde plaats in het land van de koper en betaalt alle kosten om de goederen naar de bestemming te brengen, inclusief invoerrechten en belastingen.

Op de Geckota site, alle prijzen zijn inclusief BTW.

Geckota staff have been shipping internationally since 2010 and we are already VAT registered in several countries around the world. This means that for buyers in these countries - your VAT is already paid by us through our VAT registration in your country and there is no change after the 1st January 2021.

We are VAT registered in the following EU countries: Czech Republic, Finland, France, Germany, Italy, Poland, Spain and Sweden.

For the remaining EU countries, we do not have VAT registrations in your country so your order will be shipped to you with a “delivery duty paid” service. These countries are as follows: Austria, Denmark, Ireland and the Netherlands.

So in summary, for EU buyers there should be no additional tax to pay on your orders.

For your reference our VAT numbers are as follows:

• GB 117589683
  • DE 306153683
  • FR 46 820888378
  • IT 00180239998
  • ES N8266790H
  • CZ 684289294
  • PL 5263204961
  • FI 29611489
  • SE 502081 696201
  • AU 57 335 219 083
4 likes

Stoere horloges heren. Wist niet eens dat deze te verkrijgen waren :+1:

5 likes

Ha ha, dat gevoel heb ik ook. Het zou moeten kunnen, maar dan zie ik die secondewijzer heen een weer schokken. Ik kijk dan eerst in de kist welk horloge het dichts bij de datum in de buurt zit. En anders laat maar. :grin:

4 likes

Yep, je ziet en voelt dat het niet goed is voor het uurwerk.

4 likes

En nog milieu vriendelijk en duurzaam ook Marijn! :sunglasses::+1:

3 likes

:joy: ik gebruik die methode wel gewoon, geen centje pijn tot nu toe. Zeker bij zo’n Russische ‘tank’ moet dat toch gewoon kunnen? Ze hebben niet voor niets deze functie ingebouwd lijkt me. (Ben ik nu een held of gewoon dom :thinking: :grimacing: :man_shrugging: :joy:)

Ik wissel horloges af, dus de automaten staan geregeld een keer stil. In de ochtend dan de boel op gang brengen en de datum juist zetten is een ‘zen’-momentje voordat de kinderen en het werk de waan van de dag over nemen. Overigens, de Amphibia heeft geen hacking en ik heb me laten vertellen dat juist het terugdraaien van de minutenwijzer de manier is om de secondewijzer te laten ‘pauzeren’ om goed op tijd te kunnen zetten.

Wellicht dat het anders voelt als het horloge een vintage exemplaar betreft. Bij het 2020-exemplaar dat ik heb is eventuele schade ook niet echt onoverkomelijk natuurlijk. Het blijft ook een gebruiksvoorwerp.

3 likes

Eens.

Een horloge koop ik, mits leverbaar, altijd op staal. In de zomer bij verwachte wateractiviteiten op rubber of een MNstrap.
In de winter, want minder zweterig, kan een duiker best op leer.

3 likes

Tuurlijk ben je mijn held. Ik heb eens een hele technische verhandeling gelezen waarom je een automaat alleen vooruit goed moet zetten.

In ieder geval was het niet goed voor de tandwielen, de stand/spanning op deze tandwielen en ook de veer leed eronder.

Ik zal het eens opsnorren.

4 likes

Op een duikers horloge zit normaal een rubber band, ivm je duikerpak. en zeker bij een droogpak ,nooit een stalen band.

4 likes

Ik weet niet of het slecht is tegen draad in draaien mijn gevoel zegt van wel, maar ik heb hier een horloge die wordt al meer 20 jaar tegen de draad in geraaid. (een klok tegen de draad in draaien moetje niet doen dan is het vier uur en ze slaat 8 slagen een puzzel om het goed te krijgen.

1 like

Precies. Denk dat het te vergelijken is met de koppeling van de auto ingedrukt houden als je voor een rood verkeerslicht staat te wachten. Het is beter voor de koppeling om hem in de ‘vrij’ te zetten. Ik weet dat, maar ik doe dat nooit. Overigens heb ik daarbij ook nog nooit daadwerkelijk gemerkt dat de koppeling eerder versleten was oid.

2 likes