Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Dat is een hele mooie Bert! Nooit gedragen? Leuk die box en papers erbij. Je verzameling doet het goed he? :blush:

2 likes

Ja gaat lekker :innocent:
Mooi horloge deze , box en papers erbij is altijd leuk .
Deze heb ik gekocht op Ebay van een Italiaan . Aardige man goeie communicatie maar wel in het Italiaans :laughing:

3 likes

Je leert veel in deze hobby he! :grin:

2 likes

Ha wat goed dat deze Raketa naar jou is gegaan. Zien we haar nog eens terug. Was ook in onderhandeling maar mijn inruilers waren niet hetgeen André zocht. Veel plezier ermee.

2 likes

Edit, reply op verkeerde persoon😉

1 like

Ik zeg jullie, dat Italië wordt nog een best aardig Boctok schatkistje. Mooi gescoord Bert.

3 likes

Nog gefeliciteerd Bert!

1 like

Haha, gaat zeker langskomen.

Ik ben het horloge-asiel. Ik vang de horloges op die weg moeten van hun baasje, verzorg ze liefdevol en breng ze eventueel naar de dokter :wink:

3 likes

In de jaren negentig, de tijd dat de muur viel, bezocht ik af en toe een camerabeurs.
Daar waren altijd veel handelaren te vinden uit het oostblok, die hadden de tafels vaak vol liggen met horloges, daar heb ik toen deze Pobeda gekocht. :smiley:

12 likes

Leuk man! Jammer dat ik toen deze hobby nog niet had. :wink:

3 likes

De kast lijkt wel een Molnija. Heb je het uurwerk al eens gezien? Is het een 360x kaliber? Interessant :thinking:

En btw, die Oostblokkers hadden ook altijd mooi meetgereedschap en optiek bij zich.

4 likes

Snif, ontroerend, wat prachtig.

1 like

Nee, het uurwerkje is een kleintje uit een polshorloge, ik weet niet meer welk kaliber… :smiley:
Ze verkochten toen inderdaad veel meetgereedschap, ik heb toen voor de brommers een meetklokje gekocht om de cilinders en zuigers op te meten, en ook een meetklokje die je in het bougiegat kan draaien om de voorontsteking af te stellen.

In Beverwijk stonden toen heel veel poolse handelaren in een speciale hal, het puilde uit van camera’s, lenzen en gereedschap, dat was een mooie tijd. :grin:

8 likes

Jawel, vandaag twee Vostok’s uit Rusland binnengekomen. Had ze eind juli bij Peter besteld :

Hierbij alvast de eerste. Vostok’s antwoord op Panerai.

Referentie is: 170548GSE1. 2415 uurwerk. Sandwich dial met SuperLumiNova. Solid stainless steel bracelet by VOSTOK. Brushed kast, 42mm.

12 likes

Jaja geweldig! Daar heb ik er dus ook een paar van. Super handig. Heerlijk die nostalgie.

3 likes

Wouw, vet ding!!!

2 likes

Vostok’s antwoord op Panerai. Nu met een zwarte dial, referentie 170548-1

15 likes

Mogguh heren .
Nog even mijn N.A. om .

15 likes

Leuk achterdeksel ook Tony! Nooit gezien. Mooie vangst!

3 likes

Thanks Jan. Dit is wat er nieuw door Peter wordt aangeboden. Hij heeft van Meranom afwijkende modellen. Uiteindelijk 1,5 maand onderweg geweest; obv de trackinginfo had ik er nog een hard hoofd in dat ze afgeleverd zouden worden.

3 likes