Ik heb ook re-isseu Strela zowel zwart en zilver , ik vind ze beide heel mooi en inderdaad niet te vergelijken met de CCCP uitgave . Ze zijn uit 2010 .
Ook een Okeah re-isseu heb ik , ook dit horloge vind ik mooi maar vergelijk hem liever niet met me CCCP Okeah uit begin 1980 .
Raketa is - met Vostok en Zaria - de enige Russische horlogemaker die echt kan teren op hun historie en die min of meer nog met de eigen fabrieken etc. zijn overgebleven.
Die prijzen van de Raketa’s zijn inderdaad fors; kan ik overigens niet helemaal rijmen met een omzet van de ( moeder van Raketa) Petrodvorets Watch Factory van rond de 1 miljoen euro in een jaar.
Had verwacht dat ze een hogere omzet zouden hebben.
Raketa en Vostok zijn mijn favorieten. Van Vostok vind ik de nieuwste modellen keileuk (is Brabants).
Happy Vostok Friday. Ben met deze door @crisis gemodde Scuba Dude (en van hem overgenomen) heel erg in mijn nopjes.
Weet ik. Ik woon in het noorden maar ben van oorsprong betuwnaar. (Ex)Buren dus.
Ja Raketa is een interessant merk, zeker wat historie betreft. 24 uurs horloges, pool expeditie. Etc. Ik denk dat ze zich nu richten op een midden segment (1000 - 2000 euro is dat midden?) Modellen gericht op echte liefhebbers. En dan met kleinere oplages.
Zeer geslaagd! Am watches bezel?
Yes. De mod bestaat uit:
- bezel van AM watches, Duitsland
- Brushed case.
- Hands van One Second Closer, Polen
Zonnig horloge in mooie staat!
Thnx, ik heb ‘m van Bas, die weet de mooie exemplaren wel te vinden (zelf lang gezocht zonder een redelijk mooie te vinden)
Omdat ik noch CCCP noch РОССИЯ op de wijzerplaat zie, is het horloge ergens tijdens de overgangsperiode geproduceerd. De CCCP hield officieel in 1991 op te bestaan. Ik weet niet precies vanaf welk jaar Vostok РОССИЯ als productieland opgaf.
Weer wat geleerd! Dank je:)
Leuk die van Gorbatsjov.
Plus Poljot uit de experimentele seventies.
Was een goed decennium. Ik ben van '70
Gave thema uitvoering ter ere van Gorbatsjov. Mis alleen wel de wijnvlek.