Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Bedankt voor de link en ik ga er absoluut naar kijken, helemaal top :+1:

2 likes

Wat voor dag is het? Jaa Vostok Vrijdag! Eentje uit de oude doos, en passend bij de herfst zou ik zeggen. Mooie dag iedereen!

13 likes

Het is weer (Vostok)vrijdag! :hugs:

11 likes

Vostok Friday. Vostok Komandirskie K-020, referentie 020715, 2416 automaat, 41mm, 20mm lugs. Op een NATO.

11 likes

Jazeker is het weer Boctok friday. Staat een mooi weekend voor de deur. Vandaag show ik een Boctok Komandirski (die overigens niet van mij is) welke een gruwelijk zwaar leven achter de rug heeft gehad. Veer gebroken, kroon kapot, balansrobijn gebroken, glas beschadigd. Bedoeling is dat deze Komandirski een nog relatief gezonde oude dag mag beleven zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan de authenticiteit. Ik hoop dat dit is gelukt.

11 likes

Date right and time adjusted let’s go play outside today

13 likes

Vostok vrijdag .
Fijne dag heren . :slightly_smiling_face:

10 likes

Dat is een horloge met karakter

4 likes

Dat is nog een hele mooie Bert! Gave plaat, wijzers mooi in de lume!
Is de kast na gepolijst?

2 likes

Vostok vrijdag, met de Amphibia in camouflagekleur.

10 likes

Nee Jan deze is NOS box en papers . :ok_hand:

2 likes

Deze Vostok is in de jaren 90 nog nieuw aangeschaft, ik kwam er toen pas achter dat er nog steeds nieuwe mechanische horloges bestonden, want tijdschriften over horloges bestonden er nog niet. :blush:

13 likes

Verhip, deze werd ook van de week aangeboden bij die drie handwinder van Sebastián . Die van jou is in een onberispelijke staat hoor.

3 likes

Mooi Bert! :+1:

Ik kende alleen de sunburst bewerkte kasten bij die cccp horloges. Er zijn dus ook hoog gepolijste versies. Je leert steeds weer bij. :wink:

3 likes

Ik hou van vintage maar het liefst mint conditie . Er zijn ook wat horloges die licht patina hebben in me collectie maar bij mij moet de kast topstaat zijn en lume moet nog als nieuw zijn vooral wat wijzers betreft . En de prijs moet redelijk zijn . Mocht ik een horloge verkopen dan krijg ik meestal eigen geld . Dan blijft de hobby leuk .
Verzendkosten reken ik nooit in dat bedrag , dat is draagtijd geld zeg maar . Tot nu toe heb ik 1 horloge voor service naar een forumlid gestuurd , was een goedkoop horloge en mankeerde te veel , voor mij was het avontuur eraf het horloge hoefde ik niet terug te hebben en mocht gebruikt worden voor onderdelen om iemand anders te helpen .

7 likes

@Omega_73 @Koppie @Rovr @BG1 Prima instelling Bert. De kwaliteit van jouw (en die van Jan, Anno, Robert en Bas) collectie zien we terug in de foto’s. Top hoor en elke keer genieten van de foto’s.
Vintage is leuk; vind het zelf ook belangrijk dat het in een mintconditie is. Als er iets in een total-beaten-up-scratched-damaged-ruined staat is gekomen dan wil ik degene zijn die dat zelf voor elkaar heeft gekregen :wink:

4 likes

Dat zijn de pareltjes Chris! Die doe je dus nooit meer weg. :+1:

3 likes

Vandaag weer een Shturmankie om de pols.
Ik kan nog steeds niet bij m’n Wostokjes ivm opknap werkzaamheden :roll_eyes:

Prettig weekend iedereen!

Groetjes, Tom.

15 likes

Zo sta ik er ook in Tony. Ik heb er geen lol in om iets te kopen wat dan al bijna versleten is, uiterlijk nog eerder dan mechanisch. Ik zou dat nog wel kunnen doen bij een heel zeldzame en als er een redelijke kans om weer mooie tijd correcte onderdelen bij te kopen. Dat is bij een kast of dial meestal zinloos. Want dan koop je alsnog meestal een compleet horloge opnieuw.

Maar ik snap dat er liefhebbers zijn die er anders in staan. Bijvoorbeeld om gewoon zoveel mogelijk varianten te verzamelen. En misschien een spinnenweb cracequele dial en doorschijnende chroomlaag als mooi oud worden zien. En dat mag gelukkig. Die waardeer ik ook.
Anders werd de hobby ook zo saai! :grin:

7 likes

happy Vostok Vrijdag allemaal!
Al heb ik wel wat te knutselen want de lime is uit de uurwijzer gevallen zag ik net , ga ik ‘m ook gelijk een service geven want die hebt ie vermoedelijk ook nog nooit gehad.
Wel weer wat te rommelen :grin:

12 likes