Ja binnen EU heb je een handvol dealers en ze vragen best wat , voormalig Oostblok , Italy en Duitsland . Me laatste aankopen op Ebay was o.a mazzeltje op een veiling en 1 die volgens omschrijving stuk was maar bleek te strak opgewonden daarvoor nog een Neptune van buiten EU en 1 NOS met matching papieren binnen EU .
Ukraine of Rusland zijn uit de stoot , ze hebben vaak de goede maar je komt niet weg met de totaal prijs incl inklaring .
In het blauwe gedeelte kijk ik ook maar overall begint bij mij het gevoel van - ik laat het bij me collectie zoals het nu is . Ik heb er 30 en vind het wel goed zo . Mocht ik er toch 1 kopen dan moet er 1 weg . De mindere goden in me collectie of horloges die niet meer in beeld kwamen zijn inmiddels weg . Soms kijk ik in me boxen van welke mag dan eventueel weg ? Misschien nog 1 of 2 maar ik denk dat ik daarna wel verzadigd ben als de gaten weer op gevuld zijn . Het stopt een keer met kopen denk ik …
@BG1 @Koppie @Bert59 @rd11
Dan zitten we met zijn vieren een beetje in dezelfde fase.
Die flink hogere prijzen voor vintage, de geleidelijk doorgevoerde prijsverhogingen bij bijna alle fabrikanten en de aangepaste BTW-regels per 1 juli hebben ervoor gezorgd dat je fors meer kwijt bent voor welk horloge dan ook.
Het leuke/fun is er even uit (in ieder geval voor mij). Even pas op de plaats maken is dan helemaal niet erg.
Mooi zo Bert
Echt?
Nee toch Bert? Je mist een hoop lol. Goede oplossing is eerst eens wat in het blauwe zetten. Heb je weer ruimte en roebels.
Maar ja, ik doe het zelf ook niet veel, kan moeilijk iets wegdoen.
Een van de blauwtjes? Och is toch zo’n leuk stel samen.
Iets wegdoen is (nog steeds) onbespreekbaar bij mij Jan @Omega_73. Ik kan geen afstand doen van welk horloge dan ook. Zelfs als ik het echt bagger vind. Ik heb nog nooit 1 horloge verkocht.
Op dit moment heb ik zo’n 150 horloges. In een box nog 5 plekjes. Heb bij de aanschaf van een Dan Henry een watch roll gekregen. Heel fijn eigenlijk. Heb nu nog drie watch rolls gekocht om de collecties te groeperen. Niet om ruimte te maken voor aanwinsten.
Zit nu op het punt dat ik net zoals @Bert59 verzadigd ben.
same here … ongeveer 100 horloges en kan niets wegdoen …
Over verzadigd gesproken, het is wel stil rondom de Luna Dude
Ik hou wel van die groene militaire cijfers. Stoer horloge!
Totdat je 'm in het echt ziet… 36-37mm ofzo. Dat overkomt je wel eens als de specs op een website niet kloppen
Ik draag 'm daardoor ook bar weinig.
A ha, ja dat had ik niet door.
Inderdaad, zo’n horloge vraagt eerder om 39 tot 42 mm.
Haha, een lotgenoot. Jij ziet ook in elk horloge iets bijzonders/unieks?
Wat is jouw polsomvamg Hans?
En ik maar denken dat ik de enige was, en er maar beter over kon zwijgen…
Geen idee, nooit gemeten. Smal in ieder geval.
Om te voorkomen dat je discussies krijgt dat een 1 of 3-piece collection het ultieme doel is? @marathonna @HansvR
Dat is geen verzameling.
Ik kan wat in het blauw zetten dat is waar 1of 2 en de gaten in de box opvullen maar zit toch met het gevoel dat ik de finisch in het vizier heb .
30 stuks vind ik een mooi aantal , ik ben nu een smart TV aan het uit zoeken , ik denk dat ik daar blijer van word als een horloge …
Ik heb nu een Plasma 50 inch maar wil nu een 60 inch al was het maar voor het stroom verbruik .
De plasma verbruikt 200 watt …