Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Wie is dat manneke Bill?

Voor mij een weet en jou een research.:blush:
Ik weet in ieder geval één ander HF lid die het weet.

Zal wel iets met StarWars te maken hebben :grin: daar snap ik echt geen bal van :joy:

1995, 50 jaar overwinning waarschijnlijk. Misschien een bepaald leger onderdeel.

Ik denk dat @DirkT of @Omega_73 het beter weet als/dan ik. …Nederlands…

1 like

Mijn echtgenote kan ook cyrillisch lezen maar die houdt niet van Vostoks :grin:

1 like

volgens mij het monument in Duitsland, https://nl.wikipedia.org/wiki/Treptower_Park

3 likes

http://www.netgrafik.ch/cyrillic.htm

Volgens mij ben jij de slimste man vandaag

6 likes

Deze lag nog in de box. Even geinspireerd door de citizen Tsuyosa

14 likes

Goed gevonden! :blush:

1 like

Maar deze heeft geen datumpuist! :smiley:

1 like

Geinig ding.

50 Лет ПОБЕДЬІ

50 jaren overwinningen.

1 like

Hoewel ik een datum puist lelijk vind heb ik wel bijna een leesbril nodig tegenwoordig om de datum te lezen op een Vostok of vintage horloge :eyeglasses::grin:

2 likes

Dat herken ik wel. Overigens is mijn smaak langzamerhand veranderd, van drukke dials naar hele rustige, bij voorkeur zelfs zonder datum. Ik let nu ook meer op de afleesbaarheid. Vroeger liet ik me nog wel eens verleiden door prachtige ontwerpen om er later achter te komen dat je alleen in zonlicht en onder een bepaalde hoek kon zien hoe laat het was.

Denk zilverkleurige wijzerplaten en niet-contrasterende wijzers.

2 likes

Deze vandaag

Tijd en datum stel ik zo af

14 likes

Zal toch weer eens een batterij in de Electronica’s doen. Ze liggen maar te niksen en het zijn leuke nostalgische horloges. Na dik 2 jaar waren de batterijen leeg. Eerst maar er uit gehaald. Was net bezig met exact afregelen. Dat kan namelijk met deze quartz horloges. Je voert een bepaalde factor in. Daarna wacht je een maand of zo of het uitkomt. Gaat om kleine afwijkingen. Toch benieuwd.

Het interieur is niet zo fraai als bij een mooi mechanisch horloge. :blush:

7 likes

Poetins wekker toen hij klein was. Zou hij hem nog gebruiken?

14 likes

13 likes

Toch hebben ze wel wat, net als de eerste LCD van Casio, Seiko enz.

1 like