Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Dank. Ik draag hem niet vaak maar als ik hem dan om heb dan vind ik hem ook heel gaaf. Met name de bezel intrigeert me. De brush hiervan is echt heel mooi.

1 like

Speciaal voor @Bert59 nog eens de Šturmanskie omgedaan (wat had je gedacht, dat ik op reis zou vertrekken zonder? Tsss).

Salud! :tropical_drink:

10 likes

Goede reis en veel plezier Lennert! :beers:

7 likes

Horloge is goed terecht gekomen Lennert !!!
Geloof me als ik zeg dat ik er plezier aan beleef hoeveel schik ik van jou horloge heb !!!
Heerlijke deal geweest waar ik geen moment spijt van heb gehad !!!
Zo wil je een horloge overdragen !!!
Niet huilen gaps vanwege dit sentiment maar dit is wat ik leuk vind , horloges overdragen naar mensen die echte hobbyisten zijn !!! :slightly_smiling_face:

5 likes

p.s ja de band is echt speciaal , geen info of idee wat het verhaal is maar ik weet wel dat deze configuratie uniek is !!!
Veel draagplezier Lennert !!!

Ja, die band erop, dat heeft al wat zoeken gekost! :joy:

En tot nader order zonder één greintje resultaat. Niks, nada, nougabollen. Een mens zou beginnen vermoeden dat het een custom one-off was…

… en daar zit ik nu ook: tijdens het mailen met Patrik van Clover Straps voor een ontwerp voor de aankomende Okeah had ik een ballonnetje opgelaten en hij ziet t helemaal zitten om een kopie te maken voor eens de huidige strap het begeeft (want die ziet wel af van het dragen). Fingers crossed :crossed_fingers:t2:

1 like

Na het zien van de claim dat een Vostok alles kan doorstaan, besloot ik als ludieke actie dat eens te checken :smiley: Volgens de video kon er namelijk met een auto overheen worden gereden en het glas zou heel blijven. De Vostok had al een losse secondewijzer, dus ik dacht: Waarom ook niet? In het ergste geval gaat de Vostok helemaal hemelen, in het beste geval blijkt het van degelijke kwaliteit en breekt het glas in ieder geval niet. Ook niet met een BMW X5 eroverheen.
Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=74kS8q0UjTI.

De Vostok loopt overigens ook nog, zij het zonder de secondewijzer.

9 likes

Als je nou toch bezig bent…

Een Komandirskie wordt niet gegarandeerd op waterdichtheid. Toch is de constructie nagenoeg identiek aan die van een Amphibia - plexiglas, schroefkroon, aparte sluitring voor de caseback (zij het dat de caseback een stukje dunner is).

Ik wilde dat zelf ooit doen bij een oerlelijk goudkleurig model, maar een Poolse mevrouw uit de buurt moest en zou die van me overnemen. Sindsdien heb ik het plan laten varen.

3 likes

Ha ha. Leuk! Ben benieuwd of Dmitry je film gaat zien.
Een X5 weegt dik 2 ton. Ruim 500 kg per wiel. Gelukkig verdelen de brede banden de druk.
De oorspronkelijke ontwerp gedachte van de Vostok Amphibia (en de Komandirskie lift mee) is dat de waterdruk meehelpt de waterdichtheid te verbeteren. Doordat het glas enigzins meegeeft en hol gaat staan. Daarmee wordt het muurvast in de sponning gedrukt zonder te breken. Werkt ook met auto’s dus. :grin:

5 likes

Ik doe vandaag met je mee Bert :grin: en gefeliciteerd met je jubileum :partying_face:

12 likes

Congrats Eddie :partying_face:

3 likes

Ik ben ooit met mijn agila over een kommandirskie gereden nadat ik een Lada nova eroverheen zag rijden. De baksteen onder de horloge was wel ingedrukt maar horloge nog heel. Ik reed 10 km p/u

7 likes

Vandaag

14 likes

:pleading_face: :thinking:

Toegeven de horloge was al jaren dood…

Zoiets als dit:

image

4 likes

Ik zou het met een horloge met speciale case back niet doen inderdaad. Ben benieuwd hoe al die achterkanten eruit zien. Na lekker op de stenen gedrukt zijn. :wink:

Mooi toch? Ik heb daar ook wel wat mee, met die gegraveerde achterdeksels. :blush:
Sterretje geeft de locatie van pool onderzoek station “Vostok” aan. Kaartje van Antarctica.

9 likes

Die herken ik.

Ik had er een handdoek onder gelegd

1 like

Met mijn ADHD niet aan gedacht om iemand te laten filmen.

Het valt allemaal goed mee, de krasjes zitten wel op de lugs.

7 likes