Ik ga even het topic misbruiken maar ik zag deze passeren en kon m niet laten liggen.
Schoonmaken kan ik wel maar plooiing herstellen zegt me niets.
Ik heb ook zulke bandjes gekocht, alleen bij Monsterwatches.nl, ik wilde ze snel hebben. Kostten ze overigens ook een tientje meen ik.
On topic: ding paste briljant op m’n 110 kast, soort naadloze passing. De uiteinden van de band bleven heel mooi klemmen tussen de lugs met een strakke passing tegen de kast.
Tot ik het horloge om deed, toen floepten de uiteinden los en beet de scherpe, belabberd afgewerkte kast een hapje uit de band Erg jammer, band was een prachtige combi met mijn wijzerplaat.
Nu het dan toch over bandjes gaat, even de volgende vraag.
Ik denk van mezelf dat ik best wel creatief ben, qua bandjes.
Maar hier kan ik even nix anders op bedenken wat mooier is dan wat erop staat.
Iemand een idee?
Less is more. Deze horloge moet niet teveel poespas hebben. Gewoon een basic bandje. Een Vostok mag best een lekker zacht lederen bandje hebben. Ik zou het liefst zonder structuur willen
Het Ali bandje past redelijk goed op de 110 die inderdaad een beetje lomp is. Ali bandjes hebben quick release pins, makkelijk wisselen.
Heb nu wat meer horloges en de Radioroom+FKM is nu strand horloge geworden, de enige die in zout water gaat.
Dit is een vintage reiseu horloge. Jaren 50 imitatie? En geen luxe horloge zou ik zeggen. Die zwarte hagedis/croco staat prachtig maar een gladde zwarte band kwam toen meer voor zou ik zeggen. Maar wat zou dat? Dit is ook heel mooi.
Mijn vader had op de boerderij altijd van die zwarte Perlon bandjes van de Hema. Die kon je uitwassen als hij weer bij de geboorte van een kalfje was geweest.
( dit horloge doet me aan die tijd denken, onvoorstelbaar wat dat ding meegemaakt heeft)
Zo’n bandje niet doen trouwens, beschadigd je backcase
@vouwfietser was zo aardig om me te laten langskomen. Helaas lukt dat niet vandaag door interne weerstand lees:vrouw. Blijkbaar had ik een afspraak met de lokale praxis.
Maar hij heeft me uiteraard advies en moed ingesproken. De balansveer moet schoon. In het ergste geval. Hou ik een donor horloge over of ik wacht tot Rusland weer mee mag spelen.
Wordt vervolgd. De wasbenzine staat al paraat en het drupje olie ook.
Ja, ik zou ook gokken op een of meerdere verkleefde windingen van die veer. Hopelijk is het daarmee opgelost; indien niet zal er wel via hier aan een onderdeel te raken zijn. Welk movement is het?
Dat sowieso. Deze blijft er ook nog wel een tijdje op.
Maar, meteen als er een horloge binnen is denken, wat zou hier nou nog meer, of, nog beter op staan, is een tic die zich sinds mijn forumlidmaatschap langzaamaan ontwikkeld heeft.
Herkenbaar!
Sorry voor de duits/zwitserse Hanhart. Maar even als voorbeeld. Ook stalen kast en klassieke wijzerplaat met zwarte cijfers en wijzers. Dan kon een licht bruine lederen band ook wel eens goed staan.
(Ja cognac is de benaming inderdaad)
Had ik zelf ook al in gedachte.
Net zoiets als er nu op staat , in cognac of zo.
Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.
Erover denken is ook al leuk.
Vandaag weer een stukje dichterbij naar Nederland en slaap vannacht in Malmö. Zit de vakantie er weer op en mag ik weer genieten van het horloge atelier thuis. Maar vanmorgen nog wel even over de antiekmarkt in Askersund gelopen en wat schetst mijn verbazing …., ligt daar voor 200 Zweedse kronen een bijna ongedragen originele Победа met bijbehorend bandje voorzien van een kompasje. Dat kon ik natuurlijk niet aan voorbij lopen. Loopt iets te snel en glaasje van kompas vraagt een polijstbeurtje. Helemaal blij mee. Morgen weer thuis.
Is dat een crèmekleurige wijzerplaat?
Ik denk dat bruin, donker groen of grijs goed zal staan. Misschien wat stiksels of wat naaiwerk erop om wat vintage vibes te krijgen.
Zoiets:
Nu voor minder dan 6 euro per stuk verkrijgbaar. Ik zou alle kleuren nemen
https://www.watchgecko.com/foxley-genuine-italian-leather-four-stitch-watch-strap
Heel gaaf!
Heel bijzonder ding Dirk! Mooie staat en een leuke verrassing ook. Ik ben in Frankrijk ook over die markten gelopen, maar nooit wat he.
Dirk mooi horloge, gaat altijd snel voorbij vakantie, maar ik ben ook blij dat ik weer thuis ben met spulletjes en hobby ,ik moet nog op vakantie. naar Hongarije daar hopen wij ons ooit te vestigingen op de grootse laag vlakte van Europa de poesta .
Mooie vondst
Beetje off topic, maar waarom daar Richard? Geen dagelijkse bestemming zou ik zeggen. Hebben jullie iets met paarden?
Of familie daar?