Nou, drupje olie en gedemagnetiseerd en dat lijkt geholpen te hebben. Kan hem nu neerleggen in alle standen en niet meer perse warm om mijn pols. Loopt keurig op tijd. Hij moest blijkbaar langer bijkomen na zijn winterslaap
Nou hij is in bad geweest en toen… Ik neem aan drupje smering op alle roze steentjes…
Nu heeft dat opvul plaatje een kleine verhoging… Zat dat randje nu naar beneden naar de voorkant gebogen of juist andersom. Andere tips voor ik verder ga?
Hier kan je zien dat de veer niet mooi gecentreerd ligt. Lijkt er ook op dat die niet vlak is maar niet 100% zeker.
Ik zou die proberen min of meer acceptabel te krijgen voor je die terugplaatst; met een balansveer zoals dit kan je inderdaad gare afwijkingen verwachten.
Ik zou wellicht eerst het slot van de fijnregelaar openzetten en die netjes in het midden zetten om te kijken hoe het er in die positie uitziet… iemand met meer ervaring kan misschien quick win tips geven om het beter te maken (moet geen nieuwstaat zijn, maar leefbaar)? @wbcoupe, @ponkewonke?
Dat randje heeft buiten het uurwerk uit gestoken, anders zit hj tegen de balans aan. Past zo te zien maar op 1 manier, met de sleuf om de schoef an de balanskloof heen geschoven.
Staat van de spiraal is lastig te beoordelen als het balanswiel zo scheeft ligt. Al ziet hij er niet helemaal tof uit inderdaad. Zou hem eerst maar eens monteren en dan beoordelen of het bruikbaar is of niet
Zomaar tussendoor ik moest mijn horloge weer afstellen en moest weer opnieuw zoeken naar de dagen van de week
Pfew net op tijd
Ik heb geen 941 dus die is nu besteld
Ik krijg hier steeds vaker de indruk dat WD40 en tape toch níet alles oplossen Leuk te lezen!
Woeps, ook weer iets bijgeleerd. Ik deed beiden…
Inderdaad
Vergeet tie wraps niet. De uitvinders van die drie horen een Nobelprijs te krijgen
Loctite ® mag ook op de lijst.
Allemaal onmisbaar en heel handig tegenwoordig!
Dan moet duct tape er ook bij! Heeft mij vaak gered onderweg. Zelfs een buiten spiegel aan de auto geplakt in Frankrijk.
Tip voor de geïnteresseerden.
Facinerende aflevering van zomergasten op npo2. Rusland journalist Derk Sauer verteld heel veel verhalen over Rusland en de Russische bevolking en geest. Ook over Oekraïne uiteraard. Met allerlei films.
WD40 is bocht al je moeren trillen van de bout af ,is leuk spul voor een hang scharnier ,of slot cilinder te smeren
Jaaa das de wereld op z’n kop ook hè, WD40 als het los moet - dus niet op schroefdraad natuurlijk!
Tenzij het los moet
En om het heel specifiek te maken: bij serieuzer werk kan het voorkomen dat schroefdraad juist gesmeerd moet worden om de juiste voorspanning te halen zonder verlies door wrijving
Dus ik kan een uurwerk dat niet meer zo soepel loopt er niet eens vol mee sprayen? Teleurstellend!