Klopt, honderd zal het wel zijn, tweehonderd zou voor een simpele Raketa zonder enige complicaties al aan de dure kant zijn. Maar dan nog, dat is nog altijd de waarde van het horloge zelf natuurlijk.
Absoluut aangeraden. 3133 chrono met stevig defect hersteld, onderhouden en aangetekend teruggestuurd voor €150. Kan je hier niet laten doen. Maar altijd eens horen eerst, ze doen niet alle merken/modellen.
Dit alles terzijde:
Heel tof ding. Staat hier op de wishlist, achter nog een paar andere Russen. Ook de goeie uitvoering: wit, en zowel center als rand in het cyrillisch.
Goed om te weten. Soms heeft een horloge wel zoveel emotionele waarde dat je er wat aan wilt spenderen om hem goed te houden.
Maar ik heb ook horloges die ik gekregen heb (ik kijk een gegeven paard nooit in de bek) en die me weinig doen, behalve dat ik het nooit over mijn hart kan verkrijgen om iets weg te gooien dat nog werkt. Gaat meestal om Chinese shitters die ik geregeld draag, bijna in de hoop dat ze het een keer begeven. Tot nog toe (ik verzamel, nee, vergaar al zeker 25 jaar horloges) is dat echter nog nooit gebeurd!
Snap het, ik had soms dubbele verzameld, zoals de Sturmanskie grijze civiele chrono. Het uurwerk bij de iets minder mooie, loopt inmiddels slecht. Niks aan doen, die bewaar ik gewoon voor onderdelen ooit. Doe ik ook bij Amphibia’s die ik wel genoeg heb.
Eigenlijk grappig, sinds kort hier op het hf. Ik zoek alles op wat ik ooit tegen ben gekomen en kwam deze tegen. Ooit geruild met een Russische matroos tijdens het werk. Misschien weten jullie uit welke periode dit klokje is dat nog steeds loopt en nog redelijk goed ook.
Raketa uit de jaren '80. Jij hebt er eentje met CCCP op de wijzerplaat, wat deze nog wat leuker maakt dan de exportmodellen met USSR erop, zoals deze. Ze hadden een wijzerplaat die van linnen gemaakt leek te zijn, althans de structuur.
Wat een leuk model! En dat het horloge nog prima loopt verbaasd mij niets, degelijk uurwerkje. Waarschijnlijk was het baaltje shag op dat moment voor hem meer waard dan de Raketa. Als bonus krijg je er ook nog eens hard werkend Russisch zweet groen bij. Jij bent een bevoorrecht mens. Maar alle gekheid op een stokje, hoor vaak dat er op dezelfde wijze Russische zeelieden in Rotterdam hun horloges ruilde voor drank of rookgerei. Je moet wat als je alleen maar roebels op zak hebt. Mooi verhaal en zou hem houden als mooie herinnering. En wie weet smaakt het naar meer.