Aeroflot vandaag. Geen tijd om te fotograferen dus vandaar archief foto en onjuiste datum. Maar neem maar aan, vandaag genieten van deze stoere kletser.
Afgelopen week niets kunnen doen in het atelier. Te warm. Kan daar onmogelijk geconcentreerd werken. Ondanks dat er nog drie opdracht reparaties/ onderhoudsklussen (Tissot, twee ETA “Rolex-en”) Maar na vandaag wordt het minder warm. Beter!
Nice to know…
Plaatsnamen binnenring
самоа (Samoa)
аляска (Alaska)
денвер (Denver)
нью-иорк (New York)
рио-дежанеиро (Rio de Janeiro)
дакар (Dakar)
женева (Geneve)
саратов (Saratov)
тaшкент (Tasjkent)
иркуеск (Irkoetsk)
владивосток (Vladivostok)
п-камчтск (Oest-Kamtsjatsk)
Plaatsnamen buitenring
лондон (London)
москва (Moscow)
свердловск(Sverdlovsk (Jekaterinenburg))
новосибирск (Novosibirsk)
якутск (Jakoetsk)
магадан (Magadan)
вашингтон (Washington)
гонолулу (Honolulu)
сан - Франциско (San Francisco)
цикаго (Chicago)
буэнос-айрес (Buenos Aires)
рейкьявик (Reykjavik)
I.p.v. свердловск kan er ook Екатеринбург staan.
Sverdlovsk kreeg in 1991 namelijk zijn oude naam Jekaterinenburg weer terug. Daarmee kun je gelijk zien of de wijzerplaat matched met de bezel. CCCP + PAKETA op de wijzerplaat + cyrillisch geschreven plaatsnamen met свердловск. Zwarte rand.
Post 1991 heeft geen USSR meer en Екатеринбург
Verder heb je nog de variant met de Engelstalige plaatsnamen.
Mooie lijst Hans!
Het leuke van de Russische taal is ook dat veel namen in de uitspraak te herkennen zijn.
Dat was een leuke tijd ja, ook gedaan op straat voor wat drinkgeld. Heb er nog een paar van toen denk ik. Is toch net ff anders dan nu online gaan en er eentje in Ukraine bestellen
Mijn ex Raketa. Als NOS voor 50 euro van Julian Kampmann gekocht met garantie. Liep prachtig. Waarschijnlijk een samengesteld horloge geweest? Werd regelmatig gedaan heb ik begrepen. Je ziet ook duidelijk kleurverschil met wijzerplaat en bezel. Ik vermoed dat de bezel en horloge authentiek 90 er jaren was en wijzerplaten bijgemaakt werden stijl 80 er jaren. Leuk horloge was het wel!
(De bediening van de bezel voelde wat licht en fragiel aan, maar werkte perfect. De kast toonde al koper kleurige doorslijt op de scherpe randen. Chroom zat er waarschijnlijk heel dun op)
Resume: voordelig gemaakt horloge met een goed hart)
Klopt, deze wijzerplaten waren van veel later.
Deze staat op MP wilde het toch benoemen. Staat te hoog voor mij. Maar gezien de biedingen is het wel wat blijkbaar…
Ik zou zeggen pik in als het wat is
Mijn eerste reactie: lijkt op een fantasie-toeristenversie. Ik kan het fout hebben.
500 al geboden! voor een kgb logo!
Dat noem Ik geen “pik in”.
Heb zeker wat gemist. Of ze maken elkaar gek.
17 steens automaat? Welke moet dat zijn?
Tja, ik ken ze ook niet. Ik ga nog steeds voor fantasie-toeristenversie. Ik zou er helemaal niet op bieden.
Ik ga er zeker niet op bieden. Heb maar een soort plaatjes horloge en dat is de oer frogman. Geeft ook wel rust.
(Wel een leuke kast trouwens, soort krab lugs)
Nee, daar zit je denk ik wel goed. Buran en steentjes in het cyrillisch + “KGB” schild op een “made in USSR” export plaat en engelstalige achterkant? Tsk. Kroon is ook niet origineel denk ik. Toffe spider lugs kast, maar dat kost ook geen hol.
Dat dan wel.
Kijk dat is duidelijke taal
Maar bedankt voor de input Bill.
Is altijd weer leuk voor wat discussie en reuring. Ik vond het al wat stil worden. Maar mijn 10 Russische horloges zijn al 45 keer bekeken. Dus ik wil jullie niet gaan vervelen.
Zag hem ook al staan. In eerste instantie viel ik voor de kast.
Toen ik het geboden bedrag van €500,00 zag dacht ik wel; “heb ik iets gemist?”.
Vind de wijzerplaat wel mooi met die opgelegde indies maar het combinatie gebruik van Latijn en Cyrillisch verdacht. Niet zo gebruikelijk voor Russen. Hou het maar op een mooie fantasie, net zoals dat bod.
Dit blijft het leukste forumonderdeel. Nooit gezeik, iedereen behulpzaam.