Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Vandaag even uitgeleend aan mijn vrouw, echt een unisex CCCP horloge :wink:.

12 likes

Waarvan ik weleens hoorde dat de chauffeur Dmitry in het filmpje dezelfde was als Dmitry van Meranom. Zou best kunnen natuurlijk. Meranom is nauw verbonden met de fabriek en in de zelfde stad gevestigd. :blush:

2 likes

Heb zelf ook nog een gelijksoortige 18 en 20mm banden liggen. Op de twee pushpen gaten na kun je deze banden zeker alleen maar korter maken door de laatste schakel af te winden? Of heb jij een beter/nettere oplossing gevonden om in te korten?

Neen, ik plooi de laatste schakels op met de kniptang tussen de 2 uiteinden van de laatse schakel en duw ze open zodanig dat ik ze kan wegnemen. Da’s het lastige aan dit soort banden open en neem er dan af. Doe het wel aan beide uiteinden van de band zodat de sluiting in het midden blijft.

Dat klopt, dat is hij.

4 likes

Lekker een OKEAH dagje

20 likes

Oei! Hele mooie Bas! Lekker fel blauw ook.
Zo maken ze die niet meer! :wink:

3 likes

Knippen! Met een geschikt tangetje.

4 likes

12 likes

Zaria. Foto van deze Rus in z’n natuurlijke omgeving.

15 likes

Goede morgen.
Deze Rus heeft zijn natuurlijke habitat alweer verlaten na een weekje wandelen in de sneeuw. Opmerkelijk na 1,5 week dragen loopt hij nu mooi op tijd. Eerste 6 a 7 dagen steeds + 30. Nu ca. + 10.
Moest deze ook inlopen? Het is geen jonkie meer. :grin:

13 likes

Nee, maar dit heeft ook zijn charme. :wink:

8 likes

Het ging over een (shark-) mesh band toch?? Of miste ik wat?

Zit een beetje te dunnen of zo’n oude stalen band leuk is voor mijn Sturmanski, maar stiekem zit ik ook aan een bund strap te denken. Zou dat heel gek zijn??

2 likes

14 likes

Ja, ik zie het nu ook David. Mijn vergissing. Die moet je anders inkorten inderdaad.

Bund strap zou ik niet adviseren. Horloge komt vrij hoog op de pols en het heeft ook veel " leder" gehalte. :blush:

Om verdere misverstanden te voorkomen, welk model Sturmanskie heb jij het over? De klassieke kleine Gagarin versie, of een modernere grotere, of een 3133 versie?

5 likes

Lekker buiten.

11 likes

Thanks! Rigoureus, maar het is niet anders. Was er al een beetje bang voor.

4 likes

Ff kijken of dit werkt…

https://www.horlogeforum.nl/t/show-hier-zowel-je-cccp-sovjet-union-als-russia-horloge-deel-vii/380566/105?u=david_gee

3133 dus. Van Bert hier overgenomen. Ik heb ook twijfels over een bund, maar het leek me wel aardig. Maar een mooie strap is best weer prijzig, dus ff proberen is niet makkelijk. Want, indd, geen idee hoe het uitpakt op de pols.

Gepikt plaatje van internet;

10 likes

Of zo’n gevulde band. Geeft meer volume en dat compenseert weer de wat smalle 18mm van de oudere Sthurmanskie modellen.

12 likes

Ook leuk, maar op zich vind ik de band die er nu bij zit, als “normaal” soort lederen band prima. Maar blijft leuk om mee te spelen!

2 likes