Vandaag even uitgeleend aan mijn vrouw, echt een unisex CCCP horloge .
Waarvan ik weleens hoorde dat de chauffeur Dmitry in het filmpje dezelfde was als Dmitry van Meranom. Zou best kunnen natuurlijk. Meranom is nauw verbonden met de fabriek en in de zelfde stad gevestigd.
Heb zelf ook nog een gelijksoortige 18 en 20mm banden liggen. Op de twee pushpen gaten na kun je deze banden zeker alleen maar korter maken door de laatste schakel af te winden? Of heb jij een beter/nettere oplossing gevonden om in te korten?
Neen, ik plooi de laatste schakels op met de kniptang tussen de 2 uiteinden van de laatse schakel en duw ze open zodanig dat ik ze kan wegnemen. Da’s het lastige aan dit soort banden open en neem er dan af. Doe het wel aan beide uiteinden van de band zodat de sluiting in het midden blijft.
Dat klopt, dat is hij.
Oei! Hele mooie Bas! Lekker fel blauw ook.
Zo maken ze die niet meer!
Knippen! Met een geschikt tangetje.
Goede morgen.
Deze Rus heeft zijn natuurlijke habitat alweer verlaten na een weekje wandelen in de sneeuw. Opmerkelijk na 1,5 week dragen loopt hij nu mooi op tijd. Eerste 6 a 7 dagen steeds + 30. Nu ca. + 10.
Moest deze ook inlopen? Het is geen jonkie meer.
Het ging over een (shark-) mesh band toch?? Of miste ik wat?
Zit een beetje te dunnen of zo’n oude stalen band leuk is voor mijn Sturmanski, maar stiekem zit ik ook aan een bund strap te denken. Zou dat heel gek zijn??
Ja, ik zie het nu ook David. Mijn vergissing. Die moet je anders inkorten inderdaad.
Bund strap zou ik niet adviseren. Horloge komt vrij hoog op de pols en het heeft ook veel " leder" gehalte.
Om verdere misverstanden te voorkomen, welk model Sturmanskie heb jij het over? De klassieke kleine Gagarin versie, of een modernere grotere, of een 3133 versie?
Thanks! Rigoureus, maar het is niet anders. Was er al een beetje bang voor.

De klassieke kleine Gagarin versie, of een modernere grotere, of een 3133 versie?
Ff kijken of dit werkt…
3133 dus. Van Bert hier overgenomen. Ik heb ook twijfels over een bund, maar het leek me wel aardig. Maar een mooie strap is best weer prijzig, dus ff proberen is niet makkelijk. Want, indd, geen idee hoe het uitpakt op de pols.
Gepikt plaatje van internet;
Of zo’n gevulde band. Geeft meer volume en dat compenseert weer de wat smalle 18mm van de oudere Sthurmanskie modellen.
Ook leuk, maar op zich vind ik de band die er nu bij zit, als “normaal” soort lederen band prima. Maar blijft leuk om mee te spelen!