Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Lastig he? Kan wel, maar dan eerst er een er uit. Dat hou ik mezelf voor. :thinking:
Ik heb zelf ‘gelukkig’ geen aardigheid in nieuwe horloges. Paar keer op vakantie bij een juwelier naar binnengelopen, eergisteren nog in Gent. Mooi soms, maar niet de neiging iets te kopen. Vind het prima zo, met wat vintage Omega en Russisch. :grin:

2 likes

Die van HansT is wel fraai he? Prachtig in balans, en niet te druk.

3 likes

Ja heb in de vitrine gezien, heel fraai. Deze winkel was een Tissot authorized dealer dus had veel modellen in de vitrine.

Nog steeds vind ik de Russische horloges tof en uniek maar ook Tissot, Omega, Atlantic vind ik fraai, vooral de vintage jaren 60/70. En m’n nieuwe Casio duiker ben ik ook blij mee. Draagt echt wel comfortabeler dan de Vostoks voor mij.

2 likes

En niet eens binnengesprongen hier? Tssssk :wink:

2 likes

Nog steeds de dikke Agat uit Zlatoust.

8 likes

Ik vind die ook heel knap. De miserie is dat 95% van wat te koop staat, Poolse fake is. Iemand weet van een catalogus van Atlantic waar de “echte” in staan? Op zich zou ik met een redial kunnen leven, als die maar “correct” is (dus geen artistieke interpretatie op een random dial waar dan Atlantic logo en indices op gelijmd/getekend worden).

1 like

Ach, dat is waar ook! Sorry Lennert! :astonished:

Wij gingen op de fiets van vakantie verblijf in Deinze naar Gent. Zochten naar adres van vrienden. We werden helemaal gek van zigzaggen door de binnenstad met tramrails en kinderkopjes. Maar gelukt en wederom gezellig verblijf gehad. :+1:

2 likes

Haha, dan ben je wellicht op minder dan 200m van de deur hier geweest, ik zit vlakbij het Gravensteen :grin:

Maar Gent valt wel mee! Als je kan wennen aan het “circulatieplan” voor verkeer tenminste, dat is ontworpen door iemand die veel (véél) LSD op had.

3 likes

Haha, daar hoor ik de vrienden ook weleens over. Ze wonen in de nieuwe wijk in oude haven gebied in noord Gent, naast de Wiedouwkaaibrug. Bij die oude kades. Op zich mooi gedaan. S’avonds uit eten bij Entr. Beetje alternatief jongeren restaurant, maar prima internationaal eten en mooi terras. Ken je die?

Terug kregen we een fietsroute om langs noordkant, buiten centrum om, terug te fietsen in veel groen. Nieuwe recreatieve fietspaden daar, mooi! En we kwamen door duurste laan/dorp van België werd gezegd. Geloof ik graag. Sint Martens Latem. Het ene landhuis naast het andere. Geen Russische horloges gezien trouwens. :wink:

11 likes

Ik ken de misère van de Poolse fakes op Catawiki b.v. maar mijn Atlantic is eind jaren 70 nieuw gekocht door mijn wijlen Poolse schoonvader die het horloge intensief gebruikt heeft. Jaren heeft het in een lade gelegen, compleet versleten. Recent heb ik het laten restaureren door Wesselink en Vreeker en nu draag ik het weer af en toe. Heeft vooral emotionele waarde, ik had een toffe schoonvader die helaas te jong overleden is.

14 likes

Wees er zuinig op Folkert! Mooi horloge ook!

2 likes

Deze nog meer weer eens.

16 likes

2 likes

Slava

14 likes

Kameraden!
Topdag vandaag op Zandvoort

Alleen heeft mijn bezel besloten bij me weg te gaan :cry:

Wie oh wie helpt me aan een nieuwe?

15 likes

Max! :trophy::racing_car:
Eigenlijk heb je een tachymeter nodig :watch:

1 like

Goed besluit Bas! Max doet het weer verbluffend goed, na eerst wat technische problemen.

Bezel voor kast 100 toch? Zal eens zoeken.
(Diegene, die hem vindt, denkt dat het een zeldzame verloren afstelring is van een f1 bolide. :grin:)

2 likes

Foto uit 2018. Kwam mijn ex net weer tegen, best mooi he? :thinking:
Racing ook nog bedenk ik me net. :racing_car: :racing_car: :netherlands: :trophy:

(Deze was volgens mij ter ere van een Russische auto rally. De silk way rally in Mongolië misschien?)

13 likes

Mooie ex! :grin: Ik heb nog geen exen… kleine verzameling. Mooie kast ook, lijkt me comfortabel dragen. Geldt niet voor alle Russen…

1 like

Heb je vaak met exen. :wink:
Toch geen spijt van. Ik had geen klik met het horloge. Kwam ook niet. Hadden wat forsere wijzers op gemoeten is mijn gevoel.

Maar eerlijk is eerlijk, die 100 kast is precies goed!
Iets stoerder dan de 420. En met een moderne 22 mm lug breedte. En toch geen grote lug afstand en iets meegebogen lugs. Draagt heel prettig inderdaad. Tip van @BG1 in mijn begin periode van verzamelen. :+1:

3 likes