Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

image
Staat in de verkoophoek heren :ok_hand: Mint conditie . Was een NOS aankoop

13 likes

14 likes

15 likes

Sorry voor de beroerde citering :grimacing:

01.03.2022

Current delivery situation

Unfortunately, the Russian-Ukrainian conflict closed European airspace to Russian airlines. Unfortunately, cargo planes are also affected. PostNL is currently trying to make trial deliveries by truck. Unfortunately, PostNL was not able to send all packages with this trial delivery. We will get these packages back from PostNL in the next two days and they will then send them with the Russian Post. We apologize for the delay caused, but unfortunately times have become very complicated due to the invasion of Russian forces into Ukraine. We do our utmost to deliver the orders to the recipients as quickly as possible.

2 likes

Niet verbazend denk ik. Jammer voor de horloges liefhebbers. Maar heel triest voor de gewone burgers!

3 likes

Wacht… kreeg je dit bericht van een Russische leverancier? Dan is het wel opvallend dat de schrijver het woord “invasion” gebruikt. In positieve zin.

Overigens moet ik zeggen dat voor mij persoonlijk op dit moment de glans van de Russische horloges er behoorlijk af is.

2 likes

Nee, dit komt van de site van vostok-watches24.com. Gerund door een Duitser, for what it’s worth.

De glans er af? Tsja… wat ik via-via hoor is dit meer Putin’s oorlog dan een oorlog van “de Russen”. Ik heb wat vage contacten daar, zij zijn allemaal fel tegen, maar hebben dan ook een redelijk Westerse outlook on life. Voor mij is de glans er niet af, ik gooi ze ook niet bij het vuil, maar uit principe koop ik zelf op dit moment even niets direct vanuit Rusland.

4 likes

Da’s hoe ik het ook zie op dit moment.

4 likes

Ik kocht en koop al tijden niets meer, maar dat had puur met mijn collectie te maken. Die vind ik gewoon prima zo.
Maar de lol is er voorlopig wel flink vanaf. Ik laat ze rustig in hun dozen en bedenk dat ze er geen schuld aan hebben.
Voor wat dit topic betreft vindt ik het heel jammer.
Ik kom er al heel lang en heel graag vanwege de vriendelijke behulpzame sfeer hier. Gewoon liefhebbers onder elkaar.

8 likes

Yup. En alle Russen die ken zijn ook kapot van dit alles en op hun manier net zo goed een slachtoffer. En toch kan 1 man niet doen wat er nu gebeurt zonder dat hij de beschikking heeft tot een economie en een natie. Er is meer dan 1 persoon nodig om met tanks Kiev in te rijden.

Wat mij betreft is er nog een moreel verschil tussen Sovjet horloges (=in het verleden) en dingen met afbeeldingen van, of link naar, het moderne Russische leger (=het heden). Maar toch, het onbevangene is er voor mij van af.

Ik overweeg de boel te verkopen. Die tanks zijn voorlopig Kiev nog niet uit…

5 likes

100% mee eens. Nog steeds het gezelligste hoekje van het forum.

5 likes

Dat is het, vind ik ook! Heb er onwillekeurig toch flink wat die militair gerelateerd zijn. Maar misschien ook wat naïef gweest?

6 likes

Ik begrijp jullie gevoelens.

Ik ben nooit fan geweest van Poetin, Trump, Erdogan of Bolsonaro. Bij geen enkel volk, hun land of hun producten waar deze mannen aan de macht zijn (of waren of weer terug komen) heb ik een negatief beeld of slecht gevoel.

Zo ook de Russen en de Russische horloges. Ze hebben een eigen karakter. Inclusief tanks, onderzeeërs of vliegtuigen. Andere landen hebben zwaarden of ridders. Ik zie dat verder niet als iets naars.

5 likes

Mwah. Misschien een beetje, iedereen wel denk ik. Maar in deze nog niet op een manier om je voor te moeten schamen.

3 likes

Ik heb de knappe simpele en zeer doelmatige constructie van een Amphibia altijd bewonderd. Maar met al die dingen gaat het er om. Wat doe je ermee? Zo kijk ik er tegen aan.

3 likes

Ja, je zet het hier neer en eigenlijk wil ik er uitgebreid, zin voor zin, op reageren omdat ik het toch echt niet eens kan zijn met de basis van je redenering. :slightly_frowning_face:

Tegelijkertijd, na alles wat ik hier gezien heb, ben ik er van overtuigd dat jij ook gewoon iemand met de beste intenties bent. :slight_smile:

Voor een discussie trek ik dus graag een biertje open maar voor hier ik laat het nu maar bij “agree-to-disagree”.

5 likes

Perfect verwoord Joris. Juist het kunnen discussieren, afwijkende meningen kunnen hebben en mensen in hun waarde laten is het grootste goed van ons hier.

8 likes

En zo is dat, heeft iemand nog foto’s van toffe horloges?

2 likes

Met dank aan Bert.

21 likes

Veel plezier met dit mooie horloge Mark . :ok_hand:

7 likes