Vandaag me horloge binnen gekregen .
Er zat een tank dial in deze kast maar ik had het horloge laten vallen …
Met @DirkT erover gehad of het uurwerk gemaakt kon worden . Maar er was schade aan het uurwerk door de val , het leek mij daarom beter een swap met een donor te doen , ik had nog de maroon Scubadude in een 420 kast en die heb ik opgestuurd naar Dirk om als donor te gebruiken .
Goede beslissing geweest , de maroon kleur dial was al bijzonder en nu zit het in een 627 titanium kast , echt in alle opzichten een uniek horloge geworden .
Dirk bedankt !!
Ik waag het erop…trein/vrachtwagen/tank/paard en wagen vanaf Oekraïne naar Warschau en daar met ander vervoer. Wordt vervolgd
Mooi gelukt Bert! Is dat maroon een echte, zo gemaakte, kleur of een verkleuring van de blauwe? Ik heb zelf ook een kleur die daar op lijkt, en dacht dat het een verkleuring was. In ieder geval een mooie kleur!
Oef, da’s zonde. Toch niet zo bombproof als ze lijken dus.
Maarreuh, onder het mom “de een z’n brood is de ander z’n dood”… is het oude movement effectief afgeschreven, is het toevallig een 24xx series, en indien ja, is die beschikbaar voor onderdelen? Ik zoek al een tijdje een stuk voor een 2409 maar ik weiger uit principe om er een werkend uurwerk voor te slopen
Ik heb alles wat niet nodig was aan Dirk gegeven een 420 kast /dial en uurwerk zodat ik geen kosten had en nog een horloge ook voor onderdelen .
kleur of een verkleuring van de blauwe?
Ja Jan een verkleuring uit blauw . Sommige worden bruin of grijs en een enkeling word maroon of olijf kleur . Hangt van de verf af denk ik , maroon en o;ijf zijn bij verzamelaars zeer gewild …
Ha, je leert nog wat bij hier.
Heel graag gedaan en heel veel plezier ermee. Voor nu en nog eens.
PM mij anders even met een fotootje welk 2409 part je nodig hebt. Misschien kan ik je helpen.
Net gedaan! Alvast bedankt.
Vanavond ook deze absolute schoonheid ontvangen. Moet nog een nieuw glas in, een minder drabkleurig bandje en heeft wat nazicht nodig (movement ligt los in de kast) maar verder werkt die wel netjes, inclusief het alarm heel erg blij ermee.
Dit is idd een mooie kleur
Crosspost van Fotowedstrijd #66: movement acceptabel-stabiel gekregen, beetje olie, vers glas, nieuw bandje, en meteen maar beide afgeleefde (en non-matching) kroontjes vervangen. Happy as a clam met het resultaat.
Mooie foto met een nog mooier horloge. Super!

Bijzondere wijzerplaat! Mooie sunburst!
Vind ‘m ook wel mooi, ken het merk horloge niet maar prachtige kast ,
Wie het weet mag het zeggen
Ik vind dat toch zo geweldig. Dat je km’s van huis op een parkeerplaats aan het knutselen bent.