Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Yep onder een 787 …ben zelf 1.86m en kan er met gemak onder staan voor een mooie shot :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Da’s een levensgroot probleem als ze nog om de pols zit.

4 likes

Kwestie van voorbereiding Eddie! :wink:
(De eerste meter ging prima!)

12 likes

Mooie scubadude collectie omega…ik zal binnenkort ook van mijn horloge collectie een eerste fotootje plaatsen (ben al 7 maanden horloges aan het sparen en zit nu op 8 horloges)waarvan 7 Russisch…wordt vervolgd

5 likes

Zoals in de psychiatrie ook vaak gezegd wordt
; het probleem zit dieper;

4 likes

Deze vandaag voor Vostok friday

17 likes

Hopelijk hebben jullie een heerlijke Boctok vrijdag gehad en gaan jullie genieten van een top Pasen. Aan het weer ligt het niet. Blijf een beetje in de aero sferen. Lekker setje toch?

15 likes

Dan zal ik ook maar meedoen met Vostok Vrijdag

29 likes

Ben niet zo’n nato fan maar staat er goed op.

20 likes

Ik ook niet staal ken schoon schuren met een borstel

1 like

Dirk noemen ze dit zaag bezel

1 like

Zoals beloofd mijn(veel te late) pasgeboren horloge collectie.
Door corona 2 jaar geleden,geen 50ste verjaardag gevierd maar kreeg van mijn vrouw wel mijn eerste echte horloge een Seiko gronographe (vond zelf dat het niet meer kon om een nep horloge te dragen op je 50ste).
Ik was ondertussen op horlogeforum in de ban geraakt door vintage Russische horloges,dat komt door mijn leeftijd,1970 heb alles meegemaakt uit de jaren 80(incl de EK finale Ned Sovjet-Unie en jaren 90 perestrojka glasnost Warschaupact val van de muur en etc etc ,en vind geschiedenis vooral cccp tijd interessant.
Vorig jaar kreeg ik een surprise party(50 ste verjaardag) en kreeg ik mijn eerste Russische horloge van mijn buren een Vostok komandirski 2020en een raketa perantual (cccp )van mijn kinderen.
Heb daarna mijn boeken verkocht omdat ik toch alles op een e reader heb staan en ben aan het inkopen geslagen met een poljot alarm horloge jaren 90(gekocht op vinted uit Italië)een vergulde met papieren raketa 24uur horloge(cccp)van lid overgenomen ,een hele mooie poljot sturmanski 3133(cccp) ook van een lid overgenomen,een luch met 1 wijzer 2020 en een Vostok amphibia big dot 80/90 ook van een bekende forumlid overgenomen.

Wensen heb ik zat ,vind zelf de raketa big zero mooi en de poljot okeah,de Vostok KGB en amphibia,s.
Ik heb de tijd en de geduld om daarvoor te sparen dus jullie zijn voorlopig niet van mij af en vind deze forum vermakelijk en interessant om te lezen elke dag weer,daarvoor hulde aan de beheerders van deze site.

21 likes

Mooi verhaal Johan! Leuk om te lezen. Ben er zelf ook pas op latere leeftijd serieus mee begonnen. :+1:

2 likes

Uit de Vremeks catalogus van 1985.

11 likes

Leuk man , ik bewaar het plaatje. Tnx :+1:

2 likes

Nephrite is dus het mineraal waar de kast en band van gemaakt zijn. Heel leuk dat je de catalogus bij dit bijzondere horloge gevonden hebt!

Nefriet heet het in Nederlands volgens Wikipedia.

2 likes

Wissel :sunglasses:

18 likes

Echt een Paashorloge :grinning:

3 likes

Precies deze kan mooi voor Pasen. :hatching_chick:

2 likes

16 likes