X post
Vostok Amphibia Neptune
Da’s het model waar ik nu de wijzerplaat van heb gebruikt. Maar om een beetje af te wijken van jouw model heb ik een gouden secondewijzer gebruikt. Eerste keus was overigens zilver maar die waren op…
Maar wat mij bij mijn horloge opvalt lijk ik ook bij jou terug te zien: als ik kijk naar de datum lijkt het nummer/de datumschijf iets meer naar rechts te staan. De datum staat dus niet helemaal lekker in het midden van het venstertje. Ik dacht dat dat kwam omdat de wijzerplaat misschien niet helemaal recht op het uurwerk zit, maar daar kan ik volgens mij niets aan veranderen aangezien de positie vrij vast bepaald is door de pinnen op de wijzerplaat. De datumschijf zelf is ook niet verstelbaar. Dus ik wijt het maar aan het Russische vakmanschap
Ik vind het een leuk en apart horloge, maar het heeft inderdaad de afwerking van niveau “het is wel goed zo”
Ook de prijs in achterhoofd houden.
(Hoewel ik ook wel teleurgesteld was, toen er 2 nieuwe Amphibia’s gelijk terug moesten voor garantie)
Gaaf zo’n model spoorbaan. Jammer genoeg geen ruimte voor hier.
Gisteren even een pils op het terras met wat vrienden
Bedankt voor je reactie Jan!
Verschillende apps geven inderdaad wat verschillende vertalingen.
Nou, inderdaad, maar ik begon eerst met het in twijfel trekken van mijn vakmanschap. Wat op dat moment toch al een uur of 2 aan het ontwikkelen was, dus dat leek de meest logische verklaring
En ja, inderdaad wel een meer herkenbaar fenomeen. Voor mij ook uit modelbouw, meer auto’s en sinds kort een vliegtuig opgepakt. Daardoor ook geleerd éerst stil te blijven zitten en zoeken ipv op te staan. Die praktijk heeft z’n nut dus weer bewezen !
Erg fraai ding zo, mooie combi met die band. Maar zou het zoveel leuker vinden met Cyrillisch schrift.
Ach dat soort afwerkingen ken ik ook wel van Seiko of noem ze maar op. Het is gewoon lastig met die wieltjes en kartels en prints om alles precies scherp uitgelijnd te krijgen.
De juiste smering wil wel eens wat oplossen; dan weet je in ieder geval zeker dat het geen stroefheid of traagheid is.
Gaaf!
Zeer geslaagde mod als je het mij vraagt
En die oranje Nato staat hem zeer goed
Moet wel even wennen aan de verschillende kleuren van wijzers, wijzerplaat en band maar je moet het ook zien als een ervaring rijker. Zoals zo vaak is een rustige, goed geutileerde werkplek de basis voor succes. Investeren in goed gereedschap is duurder dan de horloges maar maakt het werk zoveel makkelijker. En met horloges is het veelal net als met vrouwen, perfectie zit m vaak niet in de schoonheid.
Gisteren even naar Houten geweest, vroeg op naar de beurs. Had wel even een flinke motivatie nodig want de visite vertrok de avond ervoor zo rond 03:00uur. Maar goed, wekker gezet en was er als één van de eerste bezoekers. Weinig Russen in de breedste zin van het woord. Ook Oost Europese exploitanten lieten het deze keer ook redelijk afweten. Normaal gesproken nemen zij over het algemeen nog wel eens wat interessante stukken mee.
Mijn uiteindelijke buit was niet meer dan een Slava (waar ik wel een beetje voor viel) en een Boctok bijvangst. Aanvankelijk vroeg men €30,00 per stuk maar mocht ze na wat praten allebei meenemen voor €40,00. Heb ze nog niet open gemaakt en ook nog niet op de timegrapher gehad, maar zowel de Slava alsmede de Boctok lopen ogenschijnlijk perfect. Blij mee.
Mooie bijvangst Dirk! Tikje patina in de lume, precies goed!
Maar ook de slava ziet er perfect uit.
(Toch ook maar weer eens gaan, al is het maar voor de lol )
Mooie Vostok! Zou ik ook zeker een bod naar gegooid hebben.
Zelfde impressie hier. Een en ander qua Amphibias en Komandirskies maar niet echt “speciaal”. Wel één Duitse verkoper die een paar degelijke stukken had (ook een mooie Сигнал maar daar heb ik er al 1.5 van liggen).
Vandaag de vangst van gisteren bij die meneer om de pols (met hetzelfde binnenwerkje als die Сигнал dus in geval van nood heb ik onderdelen klaar liggen):
Kan nog een klein beetje oppoetswerk en finetuning gebruiken maar ze loopt vrij correct, en de alarmwekker doet het perfect. Bandje valt me ook heel goed mee, gewoon laten zitten dus.
Mooie alarm Poljot! Je hebt ook van die kitscherige uitvoeringen maar deze is heel netjes en strak.
Die Slava is fraai met die kleur & geborstelde wijzerplaat, kast heeft ook een leuk model. Ziet er ook goed uit, hoe oud zou 'ie zijn?
Ja ik ben ook nog ff zoekende. Met een zwarte wijzerplaat kan van alles, met dat groen toch lastiger. Andere pogingen:
Beige band oogt leuk maar zit niet fijn. Is erg glad en glijdt daardoor een beetje. Nu op staal proberen.
Eens, maar voor mijn eerste stapjes besloot ik goedkoop te beginnen. Werkte voor mij, kreeg bijv de schroevendraaiers passend, maar kost weer tijd, geeft wat stof, en is weer iets wat te verprutsen is. Bij evt vervolg wel iets om te overwegen. Eerst maar afwachten of dat vervolg nog komt!
Is tig keer mooier.