Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Jan wat voor sluiting heeft deze band bij jou, die van mijn schiet vaak los dus gevolg tegen dek aan.

Geen flauw idee meer Richard. Lag al geruime tijd in het banden lade. Denk ergens aan overgehouden.

1 like

Zo’n haakje Richard. En dan een sluit klem er overheen.
Maar die is bij mij ook weleens los geschoten en de Poljot die er toen aan zat op de grond.
Je moet ze met aandacht dicht doen. Ik heb die sluit klem iets strakker laten sluiten.

1 like

Naast een Certina en een Seiko is er ook nog een messing Vostok Komandirskie tevoorschijn gekomen bij het opruimen van het huis van een overleden familielid van mijn vrouw. De Certina is naar mijn schoonvader gegaan, de Seiko en de Vostok mocht ik houden omdat ze anders in de kliko zouden eindigen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik moet zeggen dat ik niet echt een fan ben, ik vind het met afstand mijn lelijkste horloge :sweat_smile: Wel leuk om zoiets in de horlogedoos te hebben zitten.

17 likes

:grin: Ja toch, geinig ding voor erbij. Russische kitsch noem ik dat. Degelijke horloges voor die paar euro (roebel) trouwens.

2 likes

Jongens, мать vandaag niet vergeten hoor!

14 likes

Het enige model dat ik ooit in een dronken bui bestelde. Ook de enige Komandirskie die ik verkocht heb. In ongedragen staat. Rare nepgoudkleur. :wink:

3 likes

Ziet er gezellig uit Dirk! Prettige moederdag nog. Ik denk ook nog wel eens aan moeder. :blush:

1 like

Die wil ik !!!,:drooling_face::drooling_face:

1 like

de neef

11 likes

Helaas nog even uitverkocht. Af en toe maken ze een batch. Maar redelijk onvoorspelbaar.

3 likes

Er zijn inderdaad mooiere te koop, die ik ook nog niet zou willen.

2 likes

Kun je nu bestellen dan bij Meranom? Is toch boycot?

1 like

Ik heb nu 2 Vostoks en ben er blij mee. Misschien niet zo mooi als een sophisticated Zwitsers horloge maar een leuke geschiedenis, technisch als duikhorloge superieur aan veel duurdere duikers en een degelijk uurwerk met 10 jaar service interval en dat alles voor ca. €60. Als je 'm zelf eenvoudig even naregelt loopt ie ook nog binnen +/- 2s per dag.

14 likes

“Lelijk” is een beetje de charme van Vostok Komandirskies. Niet voor niets heb ik negen van die dingen. Tel daar de wiebelkroon bij op met de daaraan gekoppelde bijzondere manier van opwinden (de schrik van nieuwbakken eigenaren) en het ontbreken van een snelle manier om de datum te verzetten…

Aan de andere kant: ze lijken wel onverslijtbaar te zijn, lopen goed en kosten geen drol. Horologisch gezien een must have.

3 likes

Ik waag mijn er niet meer aan mijn pakket is retour gegaan, dat is mijn ervaring

Je begrijpt me verkeerd.
Ik heb zelf 6 Russen.
Ik heb het puur over DAT horloge.
Ik vind Vostoks juist ontzettend leuk.

En dit natuurlijk.

4 likes

Ah duidelijk! Er zitten inderdaad wel wat minder mooie modellen tussen en sommige zijn wat kitscherig. Maar dat vind ik van sommige Rolexen ook :grin:

1 like

Check! :+1:

3 likes

Tsja, ook een gewetens vraag lijkt mij Folkert.
Luxe goederen mag je niet (zakelijk) exporteren naar Rusland volgens de eu boycot. Of je ook niet mag importeren, kon ik niet zo snel vinden. Maar als particulier een horloge kopen is dat ‘zakelijk’ importeren? Ik verwacht trouwens ook problemen met de invoer als je het wel doet.

Zelf doe ik voorlopig niets meer aan kopen of verkopen. Heb ik toch een vervelend gevoel over.

Maar de horloges die ik al heb en als liefhebber en als hobby verzameld heb, die blijven gewoon.

2 likes