Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Klopt, maar mag ze toch graag dragen. Heb vrij slanke polsen dat scheelt ook.

11 likes

het blijft 18 mm ,maar zit wel meestal mooi om de pols banden keus is minder idd ,710 kast is wel meer horloge ,voor mijn ook niet groter, ik bezit ook 2 × 090 kasten ,maar liever die vintage 1190

2 likes

Aan het begin van de hobby heb ik nog veel nato gedragen, dan kreeg je zoiets.

Tegenwoordig knip ik die extra lus af zodat ze een stuk lager liggen en zitten de 420’s op staal meestal. Leer ben ik niet zo’n fan van.

Bladerend door de foto’s bleek eigenlijk wel dat ik ver terug moest voor een foto van een 420, ik draag ze bijna niet.

9 likes

Hallo,
Ik zoek iemand die mijn Sturmanskie kan repareren en een onderhoudje wil doen. Ze loopt ok, maar de chrono heeft het laten afweten.
Bedankt.
Groet
Marc

Dit is toch mooi op deze stalenband, bij een uit gaan horloge wissel ik wel eens naar leer ,maar NATO legt vaak te hoog net een ufo vooral op een 100 kast ik heb ik gelijk verkocht

1 like

ik nieuwe versie

13 likes

Deze rubberen band vind ik erg goed staan en draagt ook prettig. Door de ribbels compenseert hij zijn smalle 18mm en het is ook een duikersband.

Ja die nato’s dragen hoog en ik heb altijd ruzie met dat flapje.
En een 420 en andere automaten dragen toch al hoog door de dikkere achterdeksel ivm de rotor. Staal doet ook goed!

9 likes

https://www.poljot24.de/

Behalve misschien door iemand van HF, kun je hem opsturen naar Julian Kampmann. Hij laat ze in Polen servicen. Ik heb er drie laten doen. Is goed bevallen. Kampmann is een betrouwbare handelaar. Punt is dat de horlogemaker ook onderdelen van de 3133 moet hebben. De gemiddelde Nederlandse horlogemakers hebben dat niet.

2 likes

Julian Kampmann evt zo als jan zegt heb ik goede ervaring bij deze firma komt afspraken na in de NL weinig kans

2 likes

Heb hem een mail gestuurd , bedankt :pray:

2 likes

Vandaag, in ieder geval in de ochtend, dit oudje op haar leuke stalen onderstel.

12 likes

Buyalov met een Japans kaliber voor een aanzienlijk bedrag. Ontwerp beetje geïnspireerd door de vroege Boctok’s. Dat viel mij direct op. Verder geen interesse maar vond het wel leuk even te delen.

6 likes

Leuk model Dirk! De oer Amphibia. Als vostok nu zelf zoiets uitbrengt?

2 likes

Haha dat heb ik nou precies hetzelfde! Ik vind de Vostok band bij de 420 wel mooi trouwens, vanwege de end-links. Die doen iets met de kast. Helaas wel een harentrekker :grimacing:

12 likes

Deze band vind ik ook geslaagd, Richard! :ok_hand:t2:

1 like

Ja, die band zou ik wel dragen, helaas heb ik voornamelijk Sovjet 420’s dus die banden zitten er niet bij.

2 likes

Ik heb een 420 uit 2022 met een nieuwer model schakelband. Dat is geen haren trekker meer. De endlinks zijn inderdaad mooi. Wel nodig bij 18mm om het geheel er iets “voller” uit te laten zien.

3 likes

Ja ik heb de blauwe zoveel mogelijk terug naar orgineel gebracht. De echt oude band heb ik niet meer, maar deze is ook lekker blikkerig. Even wat beter afstellen en ze zitten best goed. :blush:.
Deze band bedoelde jij ook Folkert denk ik?

12 likes

Dit is ook een Sovjet 420, maar met nieuwe dial en los bestelde band :nerd_face:

1 like

Klopt Jan, deze heb ik. Voor het geld geen onaardige band. Alleen de sluiting is nog steeds blikkerig maar dat merk je niet bij het dragen.

3 likes