Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Vandaag, in ieder geval in de ochtend, dit oudje op haar leuke stalen onderstel.

9 likes

Buyalov met een Japans kaliber voor een aanzienlijk bedrag. Ontwerp beetje geïnspireerd door de vroege Boctok’s. Dat viel mij direct op. Verder geen interesse maar vond het wel leuk even te delen.

5 likes

Leuk model Dirk! De oer Amphibia. Als vostok nu zelf zoiets uitbrengt?

2 likes

Haha dat heb ik nou precies hetzelfde! Ik vind de Vostok band bij de 420 wel mooi trouwens, vanwege de end-links. Die doen iets met de kast. Helaas wel een harentrekker :grimacing:

9 likes

Deze band vind ik ook geslaagd, Richard! :ok_hand:t2:

1 like

Ja, die band zou ik wel dragen, helaas heb ik voornamelijk Sovjet 420’s dus die banden zitten er niet bij.

2 likes

Ik heb een 420 uit 2022 met een nieuwer model schakelband. Dat is geen haren trekker meer. De endlinks zijn inderdaad mooi. Wel nodig bij 18mm om het geheel er iets “voller” uit te laten zien.

3 likes

Ja ik heb de blauwe zoveel mogelijk terug naar orgineel gebracht. De echt oude band heb ik niet meer, maar deze is ook lekker blikkerig. Even wat beter afstellen en ze zitten best goed. :blush:.
Deze band bedoelde jij ook Folkert denk ik?

9 likes

Dit is ook een Sovjet 420, maar met nieuwe dial en los bestelde band :nerd_face:

1 like

Klopt Jan, deze heb ik. Voor het geld geen onaardige band. Alleen de sluiting is nog steeds blikkerig maar dat merk je niet bij het dragen.

3 likes

Dat gaat me dan weer net te ver. Ik heb dat opgelost door overal en nergens stalen banden binnen te halen, sommige veiling lots kocht ik puur voor de banden. Poljot, Zim, “toeristisch” of gewoon merkloos.

Zoiets draag ik dan het liefst op een 420.

11 likes

Ja zo heb ik er ook een heel stel, maar ik vond deze band gewoon mooi. En dat voor nog geen 10 dollar, ach :upside_down_face:

1 like

Dat geeft een 18mm wel wat meer uitstraling. Ik draag nu NATO omdat ik dat heel comfortabel vind maar het blijft een iel bandje.
In de toekomst ga ik als beginnend verzamelaar kritischer naar pasvorm kijken en de voorkeur gaat dan naar 20 of nog liever 22mm cases.

Maar ik ben erg gehecht aan mijn eerste Rus de Scubadude, heb inspiratie gekregen, ga 'm weer eens op RVS zetten :slightly_smiling_face:

2 likes

raketa

12 likes

Mooie vintage Rekata! Maar als ik heel eerlijk mag zeggen vind ik NATO er niet echt bij passen.

3 likes

Mooie collectie zuinig op zijn

Eens! Op een mooie goudkleurige vintage dresswatch, bijvoorbeeld een bruine of cognac kleurige hagedis @Renepb? :blush:

10 likes

Crosspost

15 likes

Zojuist de Scubadude weer op het origineel RVS gezet. Toch wel meer het gevoel dat je een steviger horloge om je pols hebt. Best comfortabel alleen met warmte altijd een beetje plakkerig eronder. Deze nieuwe uitvoering is zeker geen haren trekker.

13 likes

:+1:

2 likes