Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Zit er nou een haar in onder de balans? En ziet er ook uit als verkleving.

Neen een haar zit er niet onder.
De veer is zodanig bij mekaar getrokken dat ze bijna dubbel plooit tussen het hendeltje om hem snelle of trager te laten lopen en het hendeltje om de beat error te regelen. Daardoor lijkt het alsof ze aan mekaar kleeft.
Beter kan ik het niet uitleggen helaas.

Lijkt erop dat de regulateur is verdraaid, bij een slag stroopt de veer en wordt hij steeds korter. Haal de balanskloof er voorzichtig uit, uiterst voorzichtig de veer terug brengen (hopen dat er geen bending in zit, overigens wel te herstellen) en misschien vormt de balansveer weer in de juiste positie. Controleer of de regulateur netje onder de slite pin zit. Denk dat daar het probleem zit. Vorig jaar nog beurtje gehad(???).

1 like

Dat is inderdaad een te verhelpen probleem.

en dan wordt het chinees na de balanskloof en de veer lol

1 like

Tja dat is een nasty knik daar in de veer!
Ik hoop dat je die kunt redden…
Een donor is natuurlijk verreweg het gemakkelijkst. De bevestiging van de balansveer is bij deze Vostoks nou ook niet echt de meest servicevriendelijke :sweat_smile:

1 like

Sthurmanskie tijd!
Let op het kleine palletje bij de 8 van 7871 (serie nummer, per jaar meen ik). Daar zit een dun veertje aan voor het hacken van de balans, d.m.v. uittrekken van de kroon.:blush:

13 likes

De wekker is gezet op half acht…wil niet zeggen dat ik dan wakker wordt .
Fijne avond

13 likes

Werken of sporten Johan?

Is het alweer zo laat! :hushed:
Ik duik er eens in. Welterusten!

13 likes

Ppprrrrrrrrrrrrrrr, en?

4 likes

@Johan301070 :sleeping:

Johan…Johan? :roll_eyes: Koffie?
:grin: :coffee: :coffee:

5 likes

Zomaar een
Zim op
Zondag.
:grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes

Vostok vondag of zoiets

13 likes

Goedenmorgen
Wekker niet gehoord ,wel al met de derde bak koffie bezig .

12 likes

Lekker vrije zondag jan …maar was te lui om de wekker te verzetten

1 like

Oh wat een mooie Vostok Panerai! Die staat nog op mijn favorieten lijstje… Welkom in dit topic.

1 like

In de balansveer van een Vostok horen twee knikjes. Zie foto

Op deze plekken kan de veer ook makkelijk worden bijgestuurd. Doe dat door met een schone vetvrije pincet de balansveer beet te pakken net voor de knik.
Met een tweede pincet gesloten kan je de veer in de juiste richting duwen, doe dat met een strijkende beweging.

11 likes

:+1::grin:
( hier 4 bakken koffie verder inmiddels)

1 like

Beetje gekke hoek, maar zo een goede impressie van hoe gaaf de patina van deze Poljot is!

12 likes

Ik zie er een facinerende nachtelijke sterrenhemel in Bram. :thinking:
Inderdaad best bijzonder. Mooi horloge ook!

2 likes