Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

11 likes

,

15 likes

16 likes

14 likes

Geinig die schuine datum. Vond ik bij de Strela’s ook een mooi detail.

1 like

Wel tof inderdaad. Was alleen even vergeten dat ze geen quick-set hebben.🫣

3 likes

Semi quickset toch wel? (terug naar 20;30)

2 likes

Als dat zo is, wil ik weten hoe.:laughing:
Wat ik ervaar met de kroon is.

1. Aangedraaid in schroefkroon
  2. Opwinden
  3. Tijd verstellen
1 like

Let op. :blush:
Je draait de tijd vooruit tot de datum verspringt iets voorbij 12 (24.00) uur.
Je draait achteruit tot ca 20.00 u.
Je draait weer vooruit tot voorbij 24.00u.
En tot je verbazing verspringt de datum opnieuw. En zo ga je door tot de goede datum.

Iets minder handig dan snel verzet, maar wel veel vlotter dan x keer 24 uur draaien. :grin:
(Wel met aandacht doen, want kleine mechanische techniek is kwetsbaar. Maar normaal gesproken werkt dit altijd)

6 likes

Werkt prima bij mijn enige Vostok :grin: en ik draai in een behoorlijk rap tempo. Je hoort ook een klikje als je terug draait en ongeveer 20:30 passeert.

Ben eigenlijk wel benieuwd of het in de handleiding van het horloge staat!

Er zijn overigens meer merken waar de truc werkt. Mijn Atlantic Worldmaster uit de jaren 70 met FHF uurwerk heeft hetzelfde systeem maar dan is tot 21:00 terug al voldoende.

1 like

Ja zeker Folkert. En ook bij Meranom in de instructies. Is helemaal volgens de fabrieks opgave.

En ja, je kunt inderdaad goed zien of je ver genoeg terug draaide.
Zelf let ik dan op het datum venster, bij ca 20.30 zie je hem even bewegen. En jij hoort ook een klikje blijkbaar. Paar keer doen en je herkent het. :+1:

Ja en ook bij de 3133 chronografen van Poljot. Daar hoef je maar tot 10 uur terug te draaien.

2 likes

Thanks! Dat maakt het echt een stuk makkelijker.

Hij staat weer goed!:grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

En morgenochtend ook :grin:

Heel mooie Vostok, qua conditie en qua wijzerplaat.

1 like

You are welkom.
Ja er moesten er 14 bij he. :wink:

2 likes

Heb hem sinds vorige week, alleen zag hij er toen nog anders uit.

De kast was iets te groot naar mijn mening. Daarom de afgelopen dagen een beetje aan het puzzelen geweest.

Echt een super toffe wijzerplaat, heel blij mee!:grinning_face_with_smiling_eyes:

17 likes

Zeker! Kende hem niet. Maar zeker ook met de 420 kast en clean bezel heeft het heel mooie strakke look! :ok_hand:t3:

3 likes

16 likes

Ik heb datum nooit goed staan dan moet + vier op nu 28 feb morgen naar 1 mrt draaien ,geef mijn maar de 090 kast met uurwerk 2209 zonder data

2 likes

Goede oude tijd, toen ik er ook een had. :grin:

10 likes

één van deze twee

10 likes