Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Geen snelverzet (en ook geen “semi-snel”verzet) dus blijft deze redelijk vaak in de kist.

Ook een plekje in de Watchwinder wint ‘ie niet heul vaak.
Maar stiekum best een geinige klok …

13 likes

Dat verbaast mij een tikje eerlijk gezegd. Dus de urenwijzer heen en weer verstellen tussen pakweg 20:30 en 24:00 werkt niet hier?

Nope.
Wellicht dat die gmt functie daarvoor in de weg zit ?
(Ik doe maar een gok)

Zou kunnen, ik heb ook een Vostok GMT maar die heeft geen datum dus persoonlijk geen ervaring mee. Op zich is die “semi quickset” bij andere Vostok binnenwerken geen aparte functie maar gewoon heen en weer werken tussen de tijdsperioden waarop het datummechanisme zich reset. Omdat de 24 urenwijzer hier vast hangt en niet te verstellen is zou dat geen verandering van dit mechanisme met zich mee moeten brengen, maar mogelijks is er dus toch wat meer aangepast. Als je na middernacht de tijd terugdraait zie je dan nergens de datum even scheefstaan om vervolgens terug recht te klikken? Dat is bij de gewone 2416b een visuele indicator van het moment waarop het datummechanisme gereset wordt. Als je dan terug vooruit gaat vanaf dat tijdstip dan zou de datum opnieuw moeten verspringen. Mogelijks is dit gebied wat anders bij dit kaliber en moet je bijvoorbeeld wat verder terug dan 20:00?

Mooi exemplaar trouwens :+1:

2 likes

Ik heb verschillende Vostoks, dus snap hoe het “behoort” te werken.

Dus poog ik het nog maar eens een keer…… en het werkt !!!

Geen idee wat ik eerder (meerdere keren!) fout heb gedaan.

Ik is een warhoofd.

4 likes

Vandaag maar datumloos en, omdat vandaag schijnbaar de lente begint, de dag maar eens beginnen met een zonnestraaltje dat weer gekleed is in haar zomerkostuum.

14 likes

Gisteren ook maar weer es aan het knutselen geslagen met onderdelen die nog niet gebruikt waren. Dit is het resultaat.
Wederom sorry voor de datum!

Ik noem hem mijn Paul en Shark vostok

11 likes

Bananaaaaaaaa

19 likes

Die is echt cool. Ik hou niet van Vostoks met gekleurde dials en al helemaal niet van die met tanks en boten en zo erop, maar deze komt ook nog een keer in m’n verzameling!

3 likes

Heerlijk horloge. :heart_eyes:

Dan doe ik de Rising Banana :sunglasses:
Imgur

13 likes

Vind ik ook niks, net als die rode sterren. Staat voor mij toch teveel symbool voor ellende door de tijd heen.

Maar deze is echt leuk! Ok, beetje erg Oekraïne kleur band…

2 likes

Goed zoeken! Goede zijn zeldzaam,
Had er eentje uit Finland die is nu bij @harpoen en deze komt uit Wit Rusland of was het nou andersom? :thinking:

3 likes

Ik ben geen pacifist ,maar ze zij vaak te druk met die dials ik heb drie horloges met thema

2 likes

Ik ben bang dat het een domme vraag is… maar ik probeer het toch.

Zijn er nog leden die recentelijk iets hebben besteld bij onderstaande site? Hoe groot is de kans dat het pakketje ook daadwerkelijk aankomt? Want ze lijken te versturen vanuit Rusland.

https://www.vostok-watches24.com/

1 like

Ik zou het het niet doen mijn pakket is retour ,niet bij deze web winkel ,heeft wel 6 weken bij de douane gelegen uiteindelijk bedrag terug via PayPal

2 likes

Ik een Richard! :grin::+1:

Van Bas @BG1 trouwens.
Nog steeds heel blij mee Bas, deze orginele is in unieke staat.

9 likes

Deze winkel is op zich betrouw baar ik heb er voor de oorlog goede ervaring mee iets duurder maar goed maar je pakket komt nooit aan mijn ervaring de douane stuurt het retour

1 like

Jan jij hebt nog USSR model.

1 like

Klopt Richard, zeldzaam!

7 likes

Ik heb er vorig jaar iets besteld, kwam in Nederland aan, invoerrechten en handling fee betaald en vervolgens raakte PostNL het pakket kwijt. Nooit gekregen, maanden moeten zeuren om invoerrechten terug te krijgen. Refund van PayPal, maar ik vond het lullig voor de Russen want die konden er verder ook niks aan doen.

2 likes