Gaaf
Hopelijk geen radium wijzers? Ik weet dat er bij vliegtuig instrumenten niet zuinig met radiumverf werd omgesprongen. Maar wellicht is deze van recentere datum, niet echt verstand van…
Interessante cockpit klok! En leuke bonus. Sympathiek!
Er staat er ook een bij de website van Poljot24. Met filmpje.
Deze? Ik verwacht van niet als hij bij Julian vandaan komt.
Ook een Leuk filmpje erbij in de website!
Goedenavond, van mijn Vostok 2416b is het transmissie rad op raadselachtige wijze gebroken ( hij wilde niet meer handmatig opwinden)
Is er iemand die een donor uurwerk heeft liggen waarvan ik het rad kan overnemen?
Groeten Michel
Leuk!
Nee geen radium, heb het even nagemeten met een GM-teller
Grappig! Het is dezelfde inderdaad, alleen ik had hem voor €75,- via Marktplaats, Julian (hoe aardig hij ook is) weet zn prijzen wel te rekenen hoor…
Ja maakt wel verschil. Prima koop!
Heel bijzondere chronograaf techniek! Mooi!
Ter verdediging van Julian moet Ik wel zeggen dat de horloges en klokken in prachtige staat of nieuw zijn.
Altijd een onderhoudsbeurt meekrijgen en een ruimhartige garantie service.
Ook een heel mooi horloge!
Is die niet hetzelfde als 2409 en 2414 modellen?
Hallo Bram,
Ik denk wel want op Ranfft staat ie bij de 2416 vermeld, heb jij deze in je voorraad spareparts , je zou me er ongelofelijk mee helpen , kan ‘m nog na een avondje zoeken op het web niet vinden
Groet Michel
isotoop Radium-226 lichtgevende verf. De halveringstijd van Radium is 1600 jaar, wat betekent dat na 1600 jaar de helft van de stof is verdwenen. Dit toont aan dat Radium zeer radioactief is en niet zomaar verdwijn ken
De ellende is dat radium-226 zèlf geen licht geeft. Het “exciteert” b.v. zink sulfide en dat geeft licht.
Redelijke kans dat de basis verf niet goed meer is en het horloge geen licht meer geeft maar nog steeds vrijwel even radioactief is.