Wat minder vaak gezien maar deze mag ook om op Vostok vrijdag
Staat genoteerd Friso!
Zeer kleine kans dat deze ooit weggaat trouwens, want dit blijft een briljant ontwerp van die Spanjaarden. Ik heb m graag om, mede door de prettige kast.
En hij herinnert me aan mijn eigen avonturen bij en op het Baikalmeer. Good times!
Dat zijn de mooiste horloges
Kijk jij snapt het! Mooi horloge
Thanx!
Sommige horloges hebben een ‘vibe’, dit is er een van!
Is inderdaad een Zarya, met een 2009.1 binnenwerk zo te zien aan het aantal stenen in het binnenwerk en het formaat van het horloge. Vanaf 1964 het enige merk dat Penza produceerde.
Teach me ‘Penza’?
Penza watch factory = derde staats horlogefabriek. Begonnen met productie van horloges rond 1940 op basis van machines van LIP uit Frankrijk. Oorspronkelijk werden er “Zvezda” horloges gemaakt die ook wat ontwerp betreft sterk leken op de LIP horloges die als basis gediend hebben. Na WO II werd de productie van horloges hervat onder heel wat verschillende merknamen waaronder “Pobeda”. Vanaf 1949 werd er beslist dat Penza zich moest richten op kleinere dameshorloges, dat is dan ook veruit het gros van de te koop aangeboden Zarya horloges vandaag de dag. Het gereedschap om andere kalibers te produceren werd verplaatst naar andere fabrieken (o.a. Raketa en Poljot). Vanaf 1964 werden alle andere merknamen stopgezet en ging de productie van dameshorloges verder onder de merknaam “Zarya”. Zarya binnenwerken werden ook gebruikt door andere Oostblok merken. Zarya is na de val van de muur verdergegaan en later opgegaan in MakTime. Ik denk dat het merk na de val van Maktime ergens na 2012 niet meer actief is.
Thnx. Interessant!
Mooie kleurige Zaria Bill. Ziet er op het oog nog prima uit. Wijzer beetje aangetast maar wijzerplaat nog prima. Oekraïne gescoord?
Vandaag de Aeroflot Poljot maar weer eens om. Blijft een machtige klok. Eén van mijn favoriete. Jullie zien het, datums doe ik niet aan. Gaan dagen voorbij dat het mij niet eens boeit in welk cijfertje we leven. Als we maar gezond zijn en plezier hebben. Tijd daarentegen blijft wel weer een fascinerend fenomeen.
Meister-Anker komt niet uit Oost-Duitsland.
Het is een merk van postorderbedrijf Quelle uit West-Duitsland.
Je hebt Meister-Anker horloges met allerlei uurwerken. In hun goedkope horloges zaten vaak Ruhla uurwerken, maar er zijn er ook met de Valjoux 7750 chronograaf.
Mannetje uit Roemenië. Krijg ik wel eens vaker iets.
Handig!! Mannetjes uit Roemenië altijd koesteren. Genieten wij ook weer van.
Net op te laat klaar voor vostok vrijdag.
Dus vandaag maar
Een experimentje
Sloopuurwerk 2414 geserviced en kapotte onderdelen vervangen door die uit een andere sloper te gebruiken.
420 kast als ik het goed voorheb
Wijzerplaat had ik nog liggen.
De oude wijzers lichtjes opgeschuurd gelakt in zwart en blauw gelumed.
Blauwe seondenwijzer die ik nog liggen had
Vooral niet op de datum letten daarop heb ik het niet begrepen maar wees gerust hij werkt
Keramische zwarte bezel
Lederen zwarte band met witte stitches
Super resultaat voor een samengeraapt exemplaar! Vooral de lume, heel tof detail. Klopt als een bus, respect.
Mee eens! Met aandacht voor detail en stijl!
420 is een fijn draagbare kast.