Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Dat is inderdaad een eigenschap van die oude Sturmanskie kasten. Ze zijn best wel fors maar hebben een 18mm band aanzet. Dat lijkt wat ielig. (De reisseu uitvoeringen hebben 19 of 20mm.)

Bund is wel breed maar heel erg. Mja?? :thinking:
Ik heb een compromis gevonden door stevige gevulde banden te plaatsen, advies van Bas @BG1, :+1:.

Of de orginele rvs band.
Die heeft een soort van compensatie breedte. :blush:
Russische oplossing maar orgineel, dus vond ik dat wel leuk op een vintage militair horloge.

6 likes

Tja, ik heb ook paar van die gevulde leren bandjes maar met 18 breed (naar 16mm of minder bij gesp) zijn ze vaak ook korter en mijn pols is 20,5 tot 21 cm (variërend over de dag) en dan kunnen meeste bandjes net op t 1e gaatje, zeker bij kleinere kast. Metaal gebruik ik daarom vaak niet, of te strak of te los voor mijn gevoel :grimacing:. Mooiste is leren bandje met aanzet 18 mm en verbreding naar 20mm en minimaal 18mm bij gesp oid. Nou ja, nog ff zoeken naar ideale bandje. Hoort er ook bij toch?

2 likes

Beetje eigenschappen van Russisch spul. Verder een prachtige chronograaf!

Rare lengtes van wijzers is bij sommige Russen ook zo’n dingetje.

1 like

Zeker. Dat is het voor mij ook. Die dikke banden heb ik hier vandaan. Meer kleuren mogelijk uiteraard.

Bandenwinkel en webshop uit Utrecht. Goed spul en veel keus.

Ben zelf ook wel eens aan de gang geweest met versmallen bij de band aanzet met leren en rubber banden.
Bij de leren band was het voor mij geen succes. Werd rafelig en niet mooi strak.
Met een vrij hard rubber bandje aan een vostok werd het wel netjes.

Beetje lastig te zien, maar hij is wat breder net voorbij de lugs.

8 likes

Tuinieren doe je met een Vostok natuurlijk.

10 likes

Chaika in de zon!

10 likes

12 likes

Een wissel gemaakt vanmiddag. Heb mezelf eerst verplicht kleine klusjes aan oude/lopende projecten af te werken alvorens nieuwe projecten te starten (inkopen van projecten heb ik mezelf geen richtlijn op gegeven :innocent:)

De Slava tank had een “rupsband” die elk moment onbedoeld van de pols kon rollen…

Had maanden geleden al een donor voor de kast en vooral voor de band gevonden.
Staat een stuk beter!

En deze had zelf een merkje op de sluiting!

13 likes

Mooie strakke combinatie zo Bram!

2 likes

Blijft fantastisch

20 likes

Bijzonder mooi!

2 likes

Dank en ja mee eens.

1 like

Dikke :+1:
Dat type pusher werkt ook super exact en soepel.

2 likes

Ik heb laatst ook een band weggegooid , ik heb het 3 keer op kunnen vangen bij vierde keer, moet het fout gaan op een tegel vloer, zelf loctite tussen de schakels en geborgd met een een min tekenen van een slag letter er in te slaan mocht niet baten ander band erop dat cccp glas in niet meer in te voeren dan maar een westers bandje

Deze is mijn favoriet uit de CCCP 1190 ,maar die van jou is ouder. ik heb deze twee ik er nog één foto ken ik zo snel vinden dus totaal drie type platen

6 likes

Ik heb het gelezen interessant ,ik weet nu meer

dit is de derde

4 likes

Vandaag ook Vostok dag, met een aantal gezellige plaatjes op de wijzer plaat

12 likes

mooi horloge, ik twee thema horloges, ik ben niet zo voor thema .

12 likes