Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

afbeelding

Mijn probeersel om voor bewegend beeld te gaan ipv foto.

9 likes

Zelf bandje gemaakt voor 3133 met 20mm aanzet en 18mm bij de gesp. Als je inzoomt zie je dat het tussen de lugs 18mm is. Aan beide zijkanten 1mm omgevouwen i.p.v. gesneden. Dan voorkom je een randje wat je rafelig uitziet. Zie:

2 likes

Zelfde…andere locatie

1 like

Netjes! Misschien idd zelf maar eens wat proberen…

Vandaag nog dagje pols plezier met deze schone.

21 likes

Keurig resultaat! Ik vind vooral de witte horizontale stiksels een goede vondst, want die benadrukken de breedte van 20mm nog extra. Fraaie oplossing! :slightly_smiling_face:

Nog maar eens de dikke 31659 vandaag. De rest van de doos heeft het moeilijk :smile:

17 likes

Ik zag deze toevallig voorbij komen… ik weet toevallig dat deze verkoper een oprechte kerel is. Leuk project voor jullie mannen?
Kirova First Moscow Watch Factory antiek Russisch zakhorloge
€ 49,00
https://link.marktplaats.nl/m1971093268?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

3 likes

Zoals beloofd. Met een borgveertangetje de deksel eraf gehaald. Pakkingen met een beetje siliconenvet ingevet. En nu heel voorzichtig met een tandenstoker proberen af te regelen. Nog nooit eerder gedaan maar zit al van 2,00 min op 30 sec / dag. Heb geen timegrapher dus houd bij wat er per 24 uur gebeurd en dan een beetje bij stellen.

13 likes

Netjes! :blush:

Je kunt de app Watch Accuracy Meter gebruiken.
Werkt best prima.

3 likes

Mijn fraaie Sturmanskie 3133 maar eens opengeschroefd. In 2018 als NOS gekocht. Maar sinds een paar weken slipt de veer door. Niks te zien natuurlijk. Ik stuur hem maar op naar Julian Kampmann. Hij geeft meestal een nette service en betaalbare reparatie.

15 likes

Spannend op deze manier. Geen krassen veroorzaakt?

1 like

Nee dat gaat eigenlijk heel goed, wederom is rustig aan heel belangrijk denk ik. En de pennetjes passen precies dus de kracht wordt goed over gebracht.

2 likes

Het is weer tijd voor de Raketa :grinning:

16 likes

Ik moet zeggen dat ik die universele kast openers ook niet fantastisch vind. De pennetjes passen vaak net niet optimaal. En de 3 of 2 stiften moet je dan overal even gelijkmatig aandrukken en draaikracht geven. De 2 pennetjes versie bevalt me dan beter.
Maar wat mij al jaren goed bevalt is een zelfgemaakte messing tool.

Precies afgeschuinde hoek. Messing om deksel minder snel te beschadigen. Je gebruikt hem door rustig per nokje rond te gaan. Is zeer goed te controleren en nog nooit uitgeschoten.

7 likes

Nog een echte CCCP!

2 likes

Heb je zeker een punt. Om die reden de bijgeleverde stalen vervangen voor zelfgedraaide messing exemplaren.

1 like

Mooie oplossing!

1 like

Helemaal gelijk plees …tijd voor een raketa.

15 likes