Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Nee Hans, ik poets trouwens niet veel.
Maar het lijkt mij echt een deur te ver om elke keer de bezel eraf te wippen. Met risico dat je een keer een flinke kras maakt. Die poets je dan niet zo maar weg. :thinking:

(Wat ik wel zie bij een bezel wissel, dat er wat vuil/aanslag zit in draaispoor van de bezel. Dan poets ik hem wel gelijk even schoon.)

3 likes

Ik ga het proberen. Kijk net weer… 10 voor 10 dus weer over elkaar heen…

De 10 over 10 gisteren nog netjes gedaan voor meerdere horloges maar dat was voor MP.

2 likes

Is echt je karma! :hushed:

Te laat…

9 likes

Hij loopt mooi op tijd toch? Paar (1 a 2) minuten er tussen om te posten. :ok_hand::blush:

(Die 10 over 10 foto’s zet ik meestal in scène. :wink:)

Nog steeds deze

17 likes

Meer kitsch dan deze Slava wordt het niet, maar voor een paar euro bij de kringloop is hij de vervreemde blikken op kantoor wel waard geweest. Zo lelijk dat het weer mooi is? Nee, gewoon lelijk vrees ik :joy:

14 likes

Zal direct hieronder maar iets rustiger plaatsen voor de broodnodige balans.

14 likes

Een new old stock Slava voor vandaag. Hoewel ik deze al een aantal jaren heb, zit ie vandaag voor het eerst om de pols. Ik weet niet eens welk uurwerk er in zit.

15 likes

In de CCCP tijd had je wat meer varianten. Dit is “Made in Russia”, dus waarschijnlijk een NOS 2414 met dubbele veerton.

Doet me op een bepaalde manier denken aan oude Franse giet ijzeren balkon hekjes. :thinking:
Leuk! :blush:

2 likes

Eindelijk een oplossing voor mijn Vostok Amfibia van de laatste Rikketik: een shark die ik zo geknipt heb dat die 18mm een 22mm bandje kan hebben. De losse eindjes buig ik nog wel weg.
Ik moest anderhalf uur knippen en passen, en daarna twee keer stofzuigen, maar ik ben dik tevreden.

14 likes

Knap gedaan Petra! Ziet er netjes uit.
Pas alleen op met de mouw, rechts direct onder horloge, een omhoog stekend eindje?

2 likes

Ja, klopt. Die moet ik nog iets buigen. Maar ik denk niet dat ik er last van krijg.

2 likes

En ook met klein juweliers vijltje iets bol vijlen?

2 likes

Perfect werk ,ja daar ben je wel even zoet mee

2 likes

Je moet er vroeg voor opstaan, maar dan kun je Vostok vrijdag weer openen.
Bij deze.

15 likes

Vostokvrienden, het doet mij genoegen jullie te kunnen vertellen dat, in de verkiezingen van het mooiste horloge van het forum, ons geliefde merk de selectie van 54 horloges gehaald heeft.
Maar dat is oud nieuws.
Het mooie is dat ,van die 54 mooiste horloges, de Vostok als 15e geëindigd is.

Gekozen door het hele forum waarop horloges van tig duizenden Euro’s de standaard zijn, en één merk
zo gewild is dat het een eigen afdeling heeft hier,
Presenteer ik u het op 14 na mooiste horloge van het hele forum.
Voortaan in de eredivisie: de Vostok Amphibia.

18 likes

Fijne Vostok vrijdag! Vandaag de Scubadude op retro leer. Niet echt bestand tegen water maar het staat leuk naar mijn mening en het is weer eens wat anders…

14 likes

Bedoel je dat jouw Amphibia niet bestand is tegen water, of deze horloges in het algemeen? Ik neem de mijne wel eens mee onder de douche en ik heb hem ook al eens in het zwembad omgehad…

En het is een prachtig horloge, die gele Amphibia. Een verdiende 15e plek!

2 likes