Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Mee eens, veel Vostoks hebben 18mm banden en eerlijk gezegd vind ik het niet passen bij stoere horloges als deze.
Enkel 18mm bij dressers wat mij betreft.

1 like

De 090 kasten hebben de smalle lug breedte opgelost, maar helaas zijn die ook net wat meer log, en niet zo scherp afgewerkt als de zeer fraaie 119 kast. De oervader in de 300m variant heeft beide voordelen, maar heel duur en zeldzaam. :blush:

1 like

De oude ministry kasten waren ook al 22mm.

9 likes

Klopt. Al mijn Vostoks hebben 18mm, alleen bij deze ziet dat er echt raar uit. Dus ik ben blij met mijn oplossing.

1 like

Bij een 119 lijkt 18mm inderdaad veel ieliger dan bij bijvoorbeeld een 420.
Dat komt volgens mij door de brede dichte onder en bovenkant i.p.v. slanke lugs.

Toch heb ik niet om die reden mijn 119 s weggedaan.
Maar kreeg ze niet lekker afgeregeld en betrouwbaar.

Met Russische suikerklontjes uit ca 1982! :blush:

Je ziet hier ook duidelijk dat een 18mm beter bij een 420 staat dan bij een 119.

8 likes

Das dan wel weer heel kort door de bocht
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze ook nix vindt.

12 likes

Bij de 420 gaat het nog net met stalen banden omdat die wat stoerder zijn maar ik blijf de lugs wat dun vinden in verhouding tot het horloge. Mijn lederen bandje is nog erger want die tapert ook nog eens naar 16mm en dan begint het meer op een damesbandje te lijken.

Het blijven natuurlijk wel horloges met een overduidelijk eigen gezicht, veel duikers zien er allemaal een beetje hetzelfde uit. Maar als ik mijn Casio Duro met 22mm toont ie toch wel veel stoerder.

Persoonlijk had ik alle Vostoks liever met minimaal 20mm gezien maar zo is het ontwerp nu eenmaal…

3 likes

Moet ik nu zo het weekend in? :disappointed_relieved:

Drie scuba’s met plaats van herkomst. :sweat_smile:

(En ik snap Folkert ook wel een beetje. :wink:)

8 likes

1 - 0 na 5 minuten! :blush:

9 likes

Ja, inderdaad. Een heel verschil.

2 likes

Dat is ook wel weer zo. Bij die 119 kast zat een blikkerig bandje, dat vlak voorbij de lugs iets uitliep. Dat kan ook. Casiobandjes passen er wel bij, alleen zijn dat weer van die rotbandjes.

1 like

Die banden staan goed.

3 likes

Oh nee! Ik heb Jan verdrietig gemaakt! :astonished:
Als ik mag kiezen dan de mesh band voor de 420 of een stoere niet tapered leer.

Nato vind ik erg smal en het horloge zwabbert dan ook heb ik ervaren.

Er is hier een siliconen 18mm Tropic onderweg uit China, om te proberen…

1 like

Casio bandjes zijn echt stug. Mijn originele Duro ging er meteen af.

1 like

Ha ha. Geen zorgen Folkert. Die 420 zit mij gewoon lekker. Ik denk door de vrij korte lug to lug maat. Ik heb slanke polsen.

De 100 kast was ook prima, compact en wel 22mm.

Die 18mm zie je vooral bij de oudere kast ontwerpen, heeft vast te maken met de mode toen.

8 likes

Bij de Komandirskies hindert het me niet zo. Duikers zijn net effe te stoer voor 18mm.

2 likes

Wou ik net ,nav de post van Folkert hierboven, het verschijnsel Nato eens flink af gaan zeiken, kom jij weer met deze foto aan.
Hier vind ik het zelfs mooi staan.

3 likes

Ik vind NATO vaak leuk qua kleur maar duikers zwabberen teveel op mijn pols omdat de bandjes zo dun zijn.

4 likes

Ik vind het echt helemaal nix.
Een nato is in staat om het mooiste horloge af te branden. Gaat natuurlijk niet altijd op.
De foto hierboven is dan de uitzondering die het vooroordeel bevestigt.
( vrij naar een bekend Nederlands spreekwoord )

3 likes

:grin:

Ik ook! Was erbij geleverd. Maar verveelde mij snel. Altijd die irritante flap. Maar deze was wel mooi dik, geen flodder ding.

3 likes