Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Mooie kast en band! Die modellen dragen fijn. Verder niet te zwaar aan tillen Petra. Zijn inderdaad veelal Vostok onderdelen. Ik heb een orginele gehad met wel heel lelijke lume. Is ook niet alles. Of zo’n Spider wijzerplaat. Vol met fijne ouderdoms barstjes in de lak. Ben daar geen liefhebber van. :blush:

2 likes

Ach zolang het maar vostok is. Wat ik al eens eerder benoemde. Mijn Lada 1200s uit 1983 was echt intussen wel veelvuldig aangepast, onderdelen van andere Lada’s op de sloop gehaald. Jarenlang veranderde er bijna niets aan de onderdelen maar hij had karakter en was mijn ‘tank’.
Is ook een beetje zo met de vostokkies…

1 like

En vostoks zijn echte modding modellen.
Dan is wijzerplaten en bezels en wijzers wisselen opeens ‘gaaf’! :wink:

Alleen is het niet zo netjes als ze het verkopen als ‘geheel orgineel NOS’.
Maar ja het gebeurd! Ook eens ingetrapt bij een zwarte Omega.

2 likes

Nou, ze vertelden er niet veel bij. Er lagen ook, open en bloot, ‘Rolexen’ in de grabbeltonnen.
Maar met een merk als Omega lijkt het me wel balen.

2 likes

Ja die Omega was een vintage van 800 euro. Seamaster 600.

Niet heel duur. Maar netjes en werd verkocht door een bekende handelaar op ebay uit Engeland. Een van mijn eerste aankopen. Wijzerplaat zou nog heel mooi zijn en orgineel. Leerde later dat zwarte gevoelig zijn voor lelijk worden en nogal eens gerestaureerd worden. Had hij dan gewoon moeten zeggen. Draag hem nog steeds graag, dat wel. :blush:

6 likes

Hij is wel heel mooi.

1 like

Of dat het geval is of niet, geen idee. Maar ik vind het wel een erg mooie wijzerplaat.

1 like

Vandaag deze jongen om de pols. De neef van de enige Sovjet die gisteren is meegegaan.

11 likes

Sturmanskie Gagarin Classic Automatic 9015-1279600

Vraag prijs rond de 400€ .
Exclusief genoeg om te kopen of niet?

14 likes

Ik weet de waarde ervan niet, maar qua uiterlijk en als je het geld hebt waarom niet?

Hmja. Minder mijn smaak, pluspunt cyrillisch, minpunt Russia ipv USSR.

Ik zou 'm laten passeren maar het is mijn geld niet :smiley:

Vind hem wel mooi, dit ‘navigatie’ horloge.
Een chique dresswatch past wat minder bij het avontuurlijke thema lijkt mij. Maar wat maakt dat uit.
Volgens mij verkocht Julian Kampmann ook dergelijke horloges.

Vraag me wel af wat hier voor uurwerk in zit. Bepaald mede de prijs denk ik.
Zulk soort producties (ook andere namen en modellen) waren er met Japanse, Chinese of restparijen Russische uurwerken. Dat laatste zou ik een pre vinden. Is wat authentieker he. :wink:

2 likes

Het is wel een mooie sjieke uitvoering.
Sturmanski voegt niet heel veel toe aan het beoogde doel van het model.
Als de wijzerplaat niet liegt zou er een automaat in moeten zitten, maar net wat Jan zegt, zou het persoonlijk alleen interessant vinden als er ook Russische automatisch kaliber in zit.

3 likes

Thanks voor advies. Ik laat hem aan me voorbij gaan. :+1:

2 likes

Miyota 9015, zoals vermeld in het modelnummer.

2 likes

Japans dus. Dank je.
Prima kwaliteit verwacht ik. Maar ja, horloges zijn niet alleen ratio. :wink:

1 like

16 likes

Tijdje niet gedragen, maar eenmaal weer aan de pols toch een mooi ding!

28 likes

als het een cccp is ongebruikelijk amphibia aan duiding

dit is een originele cccp die van u heeft korte lume die zijn na het sovjet tijdperk geproduceerd , maar wel mooi horloge

13 likes