Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Had deze al een tijdje in mijn bezit maar dan toch een service gegeven. Een heuse Wostok precision als in het Wostok 2809 chronometer uurwerk dat gebaseerd is op de Zenith 135. Een oudje van 64 jaar aan de stempel te zien.

En het was een waar uurwerk naar mijn hart. Was flink vervuild uurwerk.

Overal opgedroogde olie.

De plaat en wijzers zijn een beetje jammer.
En het is maar de vraag of ik er een fatsoenlijke tik in krijg…

Gelukkig alles weer schoon gekregen en gewoon geolied.

Wijzerplaat en wijzers zijn niet top, maar laten we het zien als een oldtimer het is zo goed als de motor. En de beat-error had een prachtige acceptabele lijn op de computers tot die de waarde gaf… 9.9… beetje jammer…
Toch maar wat proberen, want nog niet echt heel succesvol de errors aangepast op de oudjes.

Heb mijn best gedaan :sunglasses:

15 likes

Ik heb voor jullie het moment van datumwissel vastgelegd.

Spanning stijgt! :grimacing:

En yes!! :sweat_smile:

Overigens liep hij rond 11uur vanmorgen ineens een kwartier achter. Deed hij ooit een keer eerder meen ik. Ik had heel weinig bewogen, dat dan wel. :grin:
Even wat manueel opgewonden en hij gaat weer. Deze is ooit terug geweest voor de automaat meen ik. Toch in de gaten houden.

8 likes

Dirk mooi alleen een onrustig beeld te snel legt niet aan jou ,waar zit het in 300 meter 200 meter iets met het glas niet het achter deksel die krijgt druk genoeg dikte glas? , een normaal mens ken geen eens op deze diepte 40 meter houdt het wel op , mijn horloges zijn goed water dicht ik douche er alleen mee soms met Esther in het zwembad ( alleen niet met vintage

2 likes

ik zat afgelopen dag nog aan hem denken en jij hebt er over

1 like

Net even gezocht, afgelopen juli in Doxa only topic. Gelukkig, hij is hier nog. :blush:

1 like

ik zou altijd bij de mariniers gaan nooit wat geworden maar geeft niet, ik heb taak andere taak gekregen

1 like

Dan vergeet je even dat je er voor die €750.00 ook nog eens een Originele lederen band bij krijgt die los ook nog eens €75.00 kost.
Een buitenkansje.

1 like

Mooi werk Bram,
Lijkt het erop dat je de deksteen van het Incablock bent vergeten?
Of is het zo schoon dat je rechtstreeks op de pivot kijkt.

1 like

Het is een erg lichte steen. Goed mijn best gedaan om netjes schoon te krijgen.

1 like

Vandaag de eerste echte testdag van de 2809.

10 likes

Geluk bij een ongeluk. De secondewijzeras is wat verbogen en sleept af en toe over de minuut wijzer. Waar dat normaal een vertraging/stilstand van het uurwerk veroorzaakt is dat nu niet zo, omdat de minuutrad en de secondewijzer apart worden aangedreven.

In het nieuwe jaar maar eens op zoek naar een triebniet en iets om assen weer recht te krijgen.

2 likes

Bij de Neptun hierboven past deze ook wel.

21 likes

Vandaag eenvoud uit Belarus. Alhoewel, de wijzerplaat knalt er altijd geweldig uit, zelfs op een donkere dag als vandaag.

14 likes

Wat is het stil in dit prachtige topic! Kom op dames en heren!

Vandaag deze prachtige Poljot dresser. Helaas laat de foto de paars gouden tinten in de patina niet tot haar recht komen.

12 likes

Ha ha, goed zo Bram! Mooie Poljot! Toch moest ik bij de Luch ook even aan jou denken. :wink:

Mooier krijg je de wijzers nooit meer op elkaar! :grin:

1 like

Jij vraagt, wij draaien:

toevallig de Poljot weer om :slight_smile:

14 likes

Leuk om weer eens een Poljot te showen! De redelijk zeldzame zwarte met cyrillische beschrifting.

17 likes

Is dat een eufemisme voor “fotogenieke fluorescerende schimmelvarianten”? :wink:

1 like

Nou inderdaad daar kan ik niet tegenop!

1 like

Heb het niet met blacklight geprobeerd, maar gok dat de plaat redelijk schoon is.

1 like