Had deze al een tijdje in mijn bezit maar dan toch een service gegeven. Een heuse Wostok precision als in het Wostok 2809 chronometer uurwerk dat gebaseerd is op de Zenith 135. Een oudje van 64 jaar aan de stempel te zien.
En het was een waar uurwerk naar mijn hart. Was flink vervuild uurwerk.
Wijzerplaat en wijzers zijn niet top, maar laten we het zien als een oldtimer het is zo goed als de motor. En de beat-error had een prachtige acceptabele lijn op de computers tot die de waarde gaf… 9.9… beetje jammer…
Toch maar wat proberen, want nog niet echt heel succesvol de errors aangepast op de oudjes.
Overigens liep hij rond 11uur vanmorgen ineens een kwartier achter. Deed hij ooit een keer eerder meen ik. Ik had heel weinig bewogen, dat dan wel.
Even wat manueel opgewonden en hij gaat weer. Deze is ooit terug geweest voor de automaat meen ik. Toch in de gaten houden.
Dirk mooi alleen een onrustig beeld te snel legt niet aan jou ,waar zit het in 300 meter 200 meter iets met het glas niet het achter deksel die krijgt druk genoeg dikte glas? , een normaal mens ken geen eens op deze diepte 40 meter houdt het wel op , mijn horloges zijn goed water dicht ik douche er alleen mee soms met Esther in het zwembad ( alleen niet met vintage
Geluk bij een ongeluk. De secondewijzeras is wat verbogen en sleept af en toe over de minuut wijzer. Waar dat normaal een vertraging/stilstand van het uurwerk veroorzaakt is dat nu niet zo, omdat de minuutrad en de secondewijzer apart worden aangedreven.
In het nieuwe jaar maar eens op zoek naar een triebniet en iets om assen weer recht te krijgen.