Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Duidelijk die inspiratie voor de Scubadude duiker. Destijds adverteerde men met -20 tot +20 seconde per dag. Nu is dat -20 tot +60 en beide Vostoks die ik kocht liepen af fabriek inderdaad behoorlijk snel, zeker +25 tot 30.

1 like

Het horloge om af te tellen richting oud en nieuw:

16 likes

En na een paar weken dragen? Vrij veel nieuwe Vostoks gaan na inlopen zich wat stabiliseren en beter op tijd lopen. Maar inderdaad is helaas bekend dat de kwaliteits controle de laatste jaren terugloopt.

1 like

Helaas kan ik die ervaring niet delen. Maar gelukkig zijn ze redelijk eenvoudig af te regelen binnen +/- 10s per dag. Een leuke en eenvoudige oefening die je wel in een omgeving met een lage relatieve vochtigheid moet doen heb ik ervaren. De eerste keer had ik al snel condens achter het glas.

3 likes

Schitterend!

1 like

Jongens en meisjes, hele fijne laatste dag van 2022 en laten we hopen dat 2023 een heel mooi jaar gaat worden. De menselijke sociale maat moet gaan prefereren boven de idiotie van een paar individuen. Dit deel van het forum voelt dat aan de lijve, laten we blijven uitdragen hoe belangrijk het is iedereen te respecteren ongeacht afkomst, religie en al niet meer. Fijne avond en een mooie ochtend in het nieuwe jaar toegewenst. Overigens, de Boctok doet het fantastisch in het donkere bos.

16 likes

Ik wens jou hetzelfde Dirk! Ik had al zo’n vermoeden dat je in Zweden zou zitten met oud en nieuw. Heel sfeervol en rustig daar denk ik?

Ik wens jullie allen een fijne oud en nieuw viering en laten we hopen op een goed en vredig 2023!
:champagne: :clinking_glasses:

11 likes

9 likes

Beste liefhebbers van Russische horloges,
Hoewel ik er zelf maar drie heb, lees ik altijd graag dit topic en word ik altijd blij verrast door de onderlinge hulpvaardigheid waarover je hier vaak kunt lezen.
Ik wens jullie al vast een voorspoedig nieuwjaar toe, oftewel in het Twents “geluksal’n joar”.

11 likes

Ik heb hetzelfde gevoel. Heb ook maar 2 Vostoks. Misschien ooit nog één erbij…

Beste wensen! :fireworks:

5 likes

Met een enkele Boctok is dat voor mij
Feliz año nuevo 2023 :clinking_glasses: :+1: :rofl:

4 likes

:hushed:
(Ik dacht eerlijk dat je er minstens 5 had Folkert. :wink:)

1 like

Toen brak de Oekraïne oorlog uit… Maar wij mogen ons gelukkig prijzen in vrede te leven…

1 like

Er staan enkele specifieke modellen op mijn verlanglijstje…

https://www.vostok-watches24.com/catalog/amphibia-170/1070/

https://www.vostok-watches24.com/catalog/modification-amphibia-170/3536/ maar dan zonder datum

Vraag is alleen of ze allemaal wel zo comfortabel dragen…

1 like

Hier sluit ik mij, ook een tukker, volledig bij aan.

Geluk in tuk veur 2023! :champagne: :beers: :fireworks:

5 likes

Geen ervaring met die kast. Maar je zou de lug to lug maat kunnen checken. Hoe groter hoe meer kritisch of je pols niet te smal is. Maar zegt ook weer niet alles. Als de lugs mooi mee gebogen zijn zit het al weer beter. Ik was zelf niet blij met de 090. Heb vrij slanke polsen. De 110 is ook vrij groot en recht, staat ook niet zo goed bekend. De 100 bijvoorbeeld weer wel. :blush:

2 likes

Mag deze niet tukker zich hier bij aansluiten?

Beste wensen mensen

4 likes

Loopt helaas nog steeds niet zoals ik wil. Kroon omhoog geeft een flink afwijkend beeld op de computer. Dus maar weer onder de microscoop om de stenen en de assen van de balans te inspecteren.

8 likes

Die is toch ook wel erg leuk.

3 likes