Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Betuwe? Land van Maas en Waal?
Kom oorspronkelijk zelf uit omgeving Betuwe tussen Anrnhem / Nijmegen.
Van’t zelfde Huub!

Haha mijn jeugd bracht ik door in Oost-Brabant, maar daar verstaan ze dit ook niet :joy:

Nee ik woon al meer dan 25 jaar in Groningen. Je weet wel, daar waar de wereld letterlijk in beweging is. :worried:

1 like

Bijzonder! :grin:
Veel heil en zegen, heel gebruikelijke wens. Ook uit mijn jeugd.

1 like

Chaika pracht om de pols.

18 likes

Goede morgen! Iedereen in winterslaap? :blush:

Even een frisse oude foto op deze natte ochtend.
Ooit gekocht van Julian Kampmann, toen ik zo beetje begon met deze hobby.

Even gezocht in de administratie.
Gekocht in dec 2011. Voor 325 euro! Kwam 18 euro bij voor deze lederen band met fraaie clasp. En 10 euro voor verzenden en verzekering.
Voor die 353 euro zat er ook nog een prachtig houten Strela kistje bij!
Andere tijden! :grin:
(En nog niet eens zo lang geleden. :thinking:)

11 likes

Vergelijkbare Strela anno nu. Prijzen zijn verdubbeld. Geen houten kistje meer. :disappointed_relieved:
Inmiddels met goudkleurige wijzers, beter passend bij de oerversie. Dat is wel mooi!
Of gesloten datum versie. Ook om beter overeen te stemmen.
Deze fraaie modellen blijven mij fascineren.

5 likes

Winterslaap? Nee, niet echt. Al weer aan het werk. Geen Rus meer om de pols gehad sinds afgelopen vrijdag. Wel op de achtergrond aan het nadenken wat ik met mijn Radioroom aan moet na het niet zo succesvolle brushing avontuur…
In een andere kast zetten? Maar waar koop je die op dit moment… hij loopt ruim 30s/dag voor, ook niet om over naar huis te schrijven. Alleen misbruiken om in de zoute zee mee te zwemmen in de zomer? Daar heb ik ook nog een Casio van 15 euro voor…

4 likes

Welke kasten denk jij aan?

Ter inspiratie.

Een wat meer comfortabel dragende kast met meer gebogen lugs, de 110 heeft te rechte lugs. En met een 22mm band, 18mm op een duiker vind ik nog steeds niet echt passen…

Ik zou de 100 kast dan adviseren. Maar je moet hem wel mooi vinden. Of zoals in de website, die vintage modellen. Een modernere kast die daar op lijkt. :thinking:

1 like

De 100 kast lijkt me prima, qua maat past ie wel op mijn pols, Casio Duro 44mm past ook nog…
Nu maar eens kijken hoe ik daar aan kan komen, niet helemaal duidelijk waar je op dit moment kunt bestellen zonder blokkades aan de grens. Haast heeft het niet…

En de 100 kast is enkel met een 1 t/m 12 bezel verkrijgbaar, het nut van die bezel heb ik nooit begrepen. En met het los wrikken van de bezel is vorige keer alle ellende begonnen…

Je kunt altijd een fraaie aftermarket bezel monteren. Dat is een van geinige eigenschappen van die Amphibia’s. Hier had ik er een Am watches bezel op zitten.

7 likes

Niet helemaal een horloge maar wel russisch

Rustgevend getik

7 likes

https://youtube.com/shorts/LtbRF8iKZTg?feature=share

Kom maar op kameraden, vertalen! Verkocht of gemaakt in 1993. Koude oorlog was toen al eerder voorbij…
Er staat CCCP op dus denk toch eerder gemaakt

2 likes

Ik zie ook 92 staan in stempel op je uurwerk foto. Zou kunnen kloppen met verkocht of uitgeleverd in februari 1993. (Staat in stempel formulier)

Hier een foto uit Raketa brochure. 1989 - 1992.
Ik meen op de wijzerplaat cccp te zien staan. Die kunnen dus best nog in 93 verkocht zijn. Je laat geen kans op roebels of beter nog, dollars verloren gaan. :wink:

2 likes

Was mij niet echt opgevallen. Ik zat wel te kijken naar die logo stempel. Zal wel die jantar stempel zijn.

Дата выпуска, of te wel uitgave datum. февраль 1993, of te wel februari 1993.
Dus dan van fabriek naar de exporteur geleverd denk ik.

3 likes

4 likes

11 likes

Blasfemie! (en waar…)

1 like