Wel op tijd zijn met het eten als straks de vrouw thuis komt (die vanmorgen de Chaika maar even om had gedaan )
Crosspostje. Gezien de weergoden mij gunstig gestemd waren kon ik een ritje maken, en de Šturmanskie van @Bert59 mocht niet ontbreken.
Leuke foto ook!
Deze heeft nu een probleem: als ik m gelijk heb gezet en voorzichtig de schroefkroon dicht draai, gaat het uurwerk nog een paar minuten achteruit tijdens het vast schroeven! Daarna voel je het bekende klikje en blijft de tijd normaal staan…
Hij ontkoppelt dus te laat…
De kroon wat schuin houden en dan terug duwen. Ter compensatie voor de speling in de opwindas.
Normaal zou ik denken verkeerde lengte vd stem, maar deze kroon hoort bij deze kast toch?
Ja vorige week deed ie nog normaal, alles is origineel
Ga ik proberen…
Dat werkt wel na 2x proberen…
Ik heb weleens een minimaal tipje vet aan einde vd stem gedaan. Liep het wat soepeler.
Binnen de marge!
Domme vraag welicht, 23 jewels, waren dat vroeger niet altijd diamanten bij die Russen?
Als ik mijn scheepsklok van binnen bekijk zie ik alleen maar diamant
In deze film van Vostok hebben ze het op 2 minuten over robijnen. Zullen wel synthetische robijnen zijn denk ik?
Kwam jouw scheepsklok nog tegen in een artikel van Watchtime.
Helaas uitverkocht bij poljot24.
(Heel mooie tijdmeter)
In het algemeen worden voor alle horloges synthetische robijnen gebruikt. Die kunnen zelfs kleurloos gemaakt worden, dat zou kunnen zijn wat er in de scheepsklokken gebruikt wordt. Synthetisch robijn wordt al sinds 1902 geproduceerd dus het gebruik van echte edelstenen is al even verleden tijd.
Langer dan ik dacht.
Tip voor de liefhebbers. 2 stuks, verschillende kleur, te koop. Deze varianten kende ik nog niet.
En ook een grijze 3133 voor ca 400 euro.
Even voor je gefixt.
kwestie van afregelen lijkt me!