Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Deze vandaag eigenbouw

11 likes

Had ik al gedaan, half jaar geleden liep het horloge minder dan 10s voor, verloopt steeds

Mooie Vostok Vrijdag mensen!
De dolfijnen hebben er ook zin in!
Deze fraai verkleurde scuba heb ik extra gedecoreerd met deze opties. :grin:

12 likes

Fijne Vostok vrijdag! Vandaag ga ik m nog maar een keer afregelen. De baas heeft een airco in het lab dan komt er niet teveel vochtige lucht in.

9 likes

Fraai exemplaar Jan!

1 like

Heel geslaagde combinatie!

Service beurt?

ben zover dat ik ze uit mekaar en weer in mekaar krijg , volgende stap zal de onderdelen reinigen zijn en een leren oliën. Enig idee waar een smeerplan te vinden zou zijn?

Op YouTube zijn filmpjes er van. Zelf nooit gedaan. Anders Vouwfietser of Dirk eens vriendelijk vragen. :blush:

(Geserviced door vouwfietser)

Andere dag, ander licht, andere kleur. Altijd facinerend.

8 likes

Na 1 jaar en nauwelijks gedragen? :thinking:

A ha, dit is (waarschijnlijk) er een uit de serie "slechte kwaliteits controle ". Ik had er 2 gekocht in 2019 meen ik. Bij 1 wisselde de datum niet, de andere had een zeer stroef lopende automaat.
Beide nieuw. Direct teruggestuurd en garantie. Wel balen.

als hij idd een service beurt nodig heeft kan je economisch gezien beter een nieuw werk aanschaffen!

Gewoon even uurwerk importeren uit Rusland…
Of is er iets aan de hand daar !?!

er is daar zeker wat aan de hand maar vostok24 levert nog steeds uit.

Het is echt hopeloos, zie onderstaande grafieken. Binnen ziet alles er ok uit. Afregelen is priegelwerk.

Plat op tafel is ie nu goed:

Echter op de zijkant liggend:

En om de pols (ligt ie een beetje schuin als ik achter de pc zit) slaat het helemaal nergens op.

2 likes

Denk het wel, de Scubadude doet het veel beter, die blijft constant qua afwijking.

Deze is van eind 2021 en kostte €59 ex. import en verzendkosten. Moeite niet waard geld in te steken. Een gemiddelde AliExpress automaat (Corgeut b.v.) met Miyota loopt constanter…

Dat is het dilemma inderdaad. Maar het is een hobby. Kan mij goed voorstellen dat sommigen het leuk vinden om zelf, “dat speciale horloge” perfect lopend te krijgen, ook al kan dat financieel nooit uit.
(Ik heb opgeteld in alle jaren 30 motorfietsen gehad. Financieel een waanzin, wel veel plezier mee gehad. :roll_eyes: ) En altijd zelf betaald uiteraard :wink:
:grin:

2 likes

Tot op zekere hoogte is het een hobby. De Scubadude heb ik ook zelf afgeregeld op ongeveer +5s/dag en het mooie is dat ie al bijna een jaar zo blijft.
Mijn Ali Corgeut (Miyota) liep -9s/dag en ik kan niet tegen achterlopen dus afgeregeld op +3s/dag. Blijft ook al bijna een jaar hetzelfde.

Maar dit exemplaar is gewoon niet te temmen…

Weet je, als ik er aan een geen plezier meer had, weggedaan en verlies genomen.

Die Strela bijvoorbeeld, was naast mijn vintage Omega’s een zeer geliefd horloge. Maar bleef wat hakkerig functioneren met de chronograaf functie. 2 keer laten servicen voor dat probleem. Nog niet echt fijn. Verkocht en we hebben de foto nog.
Nieuwe eigenaar vind hem prima, maar ik ben een perfectionist. Liefst weinig horloges die allemaal fijn lopen. :blush:

Fijne Vostok-vrijdag!

10 likes