Weggelaten, dat is iets anders en geheel met opzet.
Tja, het is een soort van ongeschreven wijzerplaten-indelingsrichtlijn, dat alle wijzers zoveel mogelijk moeten kunnen wijzen naar een complete schaal met indelingen. Want daar zijn het wijzers voor. Als je naar deze horloges kijkt, is dat gelukt voor zowel de uren- als minuten- als secondenwijzers. De ontwerper (Buyalov in dit geval) wilde grote uurmarkeringcijfers hebben, maar Vostok’s GMT-uurwerkje heeft een subdial-secondenwijzer op 10. Dan krijg je dit soort hakwerk in de overlap. De conventie om een subdial voorrang te geven is oud en was al te zien op zakhorloges.
Wel een interessante: zijn er ook wijzerplaten waarop de uurmarkeringscijfers voorrang krijgen op de subdials, zodat die laatste gedeeltelijk wegvallen ? Even zoeken. Het zullen er in ieder geval niet veel zijn.
Hanhart kan het wel…
Ja, daar zijn de 9 en 3 gewoon helemaal weggelaten. Ook een optie.
Ligt er aan welke.
Bij mijn Lemania vind ik het bijna kunst.
Poljot redt zich hier toch aardig. Alle schalen lopen (door elkaar) toch door.
Precies de uitvoering die ik had. Tot ik 'm ging schuren omdat ik hem te bling vond. Dat liep mis. Gelukkig redde Dirk mijn Radioroom en zit ie nu in een 420 kast. En passant kwam Dirk ook nog een defect aan het uurwerk tegen en heeft dat gerepareerd.
Mooi gefotografeerd Co!
Danku🤗.
Of zo, heerlijk eigenwijs!
Ik snap wel dat je hem wilde schuren. Hij is inderdaad erg glinsterend met de volledig gepolijste kast. Ik vind hem ook aan de grote kant. 420 kast vind ik een fijnere maat.
Ik had net zo iets met de 090 kast. De lugafstand is aan de grote kant voor slanke polsen.
Bij de, op zich leuke 110, lopen ze ook behoorlijk recht. Iets meegebogen zou wat comfortabeler zijn verwacht ik.
Klopt inderdaad! Past bij mij net en met de mesh-band comfortabel genoeg. Het is ook gewoon een grappig en leuk horloge met die interessante wijzerplaat en gepolijste kast. Hij valt in ieder geval op!
Hangt van de band af. Met NATO ligt/zwemt ie echt op je pols, met een stevige rubber of mesh band draagt het goed.
Het is en blijft een mooie wijzerplaat met een verhaal.
Precies! Ziet er prachtig uit!
Ben daar ook geen liefhebber van. Vind het snel wat flodderig gaan ogen.
Nu zal een dikke kwaliteit misschien wat helpen.
Maar ik hou het persoonlijk bij een goede kwaliteit leder, rubber of staal.
Op deze cccp, “old lady” inmiddels bekend bij juliie, stond deze dikke nato wel goed trouwens. En zat lekker. Maar is dan ook een relatief kleine 420.