Ik heb er een kast mee verkloot maar dat ligt vooral aan gebrek aan talent. Toen was de kast beschadigd en ging ik 'm schuren. Uiteindelijk heeft Dirk 'm weer picobello in orde gemaakt in een nieuwe kast. Zie hierboven: Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X - 895 van fdpg1963
Meh, nee …
Helemaal mee eens!
Heel makkelijk Piet. Mits vaste hand.
Een bot schilmesje met plastik folie er om. Dan rustig er tussen drukken en langszaam rond om gaan. Steeds een stukje opdrukken. Op een gegeven moment klikt hij omhoog dan gaat de veer uit de groef. Bij teug zetten de veer nrtjes rond in de bezel groef plaatsen. Dan waar de meeste speling is hem op het horloge drukken en weer rond om drukken tot hij inklikt.
Een zwitsers zakmes en dan dat platte blikopener deel kan ook.
Tuurlijk wel, gevlagd voor een foute datum
Klinkt als iets dat je niet te vaak moet doen. Dan laat ik gewoon lekker die blauwe inlay er op. Als deze ooit nog eens beschadigd raakt kan ik die grijze er altijd nog op plakken.
Altijd griezelig de eerste keer inderdaad… Je weet nog niet wat het kan hebben.
Zorg dat je niet uit schiet. En altijd folie ertussen.
Die van jouw heeft een fraai gebruschte kast. Zou zonde zijn.
Klote datum!
Ik ga alvast die voor vrijdag uitzoeken, kort voor de 6
En ik heb maar 1 Vostok met datum en 3 zonder dus ik heb al bijna geen recht van spreken meer.
De Scuba Dude staat trouwens op dag 3 dus dat komt mooi uit voor vrijdag. Maar ik ben zo blij met m’n Radioroom dat ie toch gaat winnen.
Ik heb er voor de leuk ook nog een rood-wit-blauwe nato op gedaan.
Hij kan het wel hebben qua kleur maar doordat de band er onderdoor loopt wordt hij nog dikker en daardoor log om mijn pols.
Mooie klok, alleen lijken de kleuren van de 4 sectoren allemaal rood, bij 12 en 6 zou deze roze moeten zijn.
Helemaal mee eens, staat leuk, zit waardeloos. Single Pass NATO is nog de enige redelijke optie. Maar verder kan ie veel hebben, rubber, leer, staal …
Klopt, hij glimt ook wel erg strak. Ik denk dat het een reisseu klok is. Ooit had hij ook wel echt oude exemplaren. Maar ook die raken op, en dan worden nieuwe gemaakt bij voldoende vraag. Die zie je bij de Amphibia’s ook steeds. Niks mis mee.
Bij sommige horloges vind ik een nato prima te doen, vooral de kleinere modellen zoals een field-watch of flieger. Bij een groter, en vooral dikker model vind ik het niets.
Ik ga denk ik eens shoppen voor een paar mooie canvas bandjes.
Ja dit is een orginele. Mooi!
Klopt, al kloppen de kleuren bij het horloge nog heel redelijk. Het verschil is te zien afstekend tegen de dunne rode lijntjes.
Is wel te zien het kleur verschil. Alleen iets minder sterk als bij de orginele scheepsklokken inderdaad.
Misschien is dit artikel nog leuk voor de liefhebbers.
Gefeliciteerd, hele mooie mod Piet. Zorgvuldig samengesteld. Uiteraard is het wisselen van bezels, mits voorzichtig, prima te wisselen. Uitvoeringen te over. Perfecte horloges om je mod fantasie op los te laten. Lastige is wel een moment te bepalen dat je gevoel zegt nu is het wel genoeg. Maar inderdaad kun je altijd nog overstappen naar de vintage Russen. Betekent vaak wel dat er wat onderhoudswerkzaamheden aan zit. Kan je uiteraard zelf doen maar anders zijn er genoeg forum enthousiastelingen die je daarbij kunnen helpen.
Ik wil er eigenlijk verder niets aan doen. Ik vind hem mooi zo. Het leek me alleen leuk om zo nu en dan de bezel eens te wisselen, wat ik ook ga doen, gewoon om eens te kijken of het lukt. Voor de rest “mod” ik hem wel door af en toe een ander bandje te plaatsen. Veel veiliger en ook een groot effect.