Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Uiteindelijk wil je toch een Gshock Jan.
Of meer, heb je er toch echt een nodig.

2 likes

Gewoon doen Jan! Ik heb ook een Casioak. Leuk spul.

2 likes

Goedemorgen allemaal,

10 likes

Dank voor alle goede raad Eddie en Folkert. :+1:

Maar echt, ik kan 2 uur zonder horloge. Gewoon op tijd van huis gaan. :grin:

Ergens op die ebike moet ook de tijd nog zitten trouwens. :thinking:

8 likes

Huuuuuu… Persoonlijk vind ik dat de Crocs onder de horloges.

2 likes

:sob::grin:
Ik vind de mijne best ok…

1 like

Ter afwisseling toch ook nog eens op staal.
Ik vind het qua draagcomfort best nog meevallen, but it’s so shiny.:face_with_peeking_eye:
Die van mijn Komandirskie had ik met de hand en een ruwe afwasspons gebrusht. Deze laat ik maar origineel.

6 likes

En meteen maar laten zien waarom ik zo bezorg ben om de dimensies van een eventuele nieuwe aanwinst. Groter dan dit moet het echt niet worden …

7 likes

Je hebt natuurlijk Crocs en Crocs.

Ziehier mijn inzending voor de fotowedstrijd.

7 likes

Ik zal je er ook heus niet op aanspreken hoor. Ik voor mij wil er echter geen hebben. Ik heb wel een G-Shock geprobeerd maar ik vond het niks.

Klopt. Het blijven echter wel Crocs.
Je hebt natuurlijk ook G-Shocks en G-Shocks en de Casioaks vallen absoluut onder de minst beroerde maar het is mij allemaal te groot en te lomp.

Even meer on-topic…

Vanochtend viel spontaan de bezel van deze Vostok.

Daarbij is uiteraard de veerring weggesprongen en nergens meer te vinden. Weten jullie of die ringen te vervangen zijn door een vintage exemplaar? Ik heb nog een aftands exemplaar die ik de komende tijd toch niet op ga knappen…

4 likes

Slijmbal… :joy::joy::joy: grapje!

Een Casioak is kleiner en minder lomp dan sommige Vostoks.

1 like

Vostok bracelets dragen algemeen heel comfortabel.

Het zijn inderdaad lekkere bling bakken.

2 likes

Als het een vintage Amphibia betreft zou je een poging kunnen wagen. Let wel, er zijn twee verschillen uitvoeringen. Standaard zie veel de wat koperkleurige veer. Deze is iets dikker dan de stalen uitvoering. De vorm en de hoeken komt nog best wel nauwkeurig hoe gemakkelijk je bezel kunt plaatsen. Wel eerst goed kijken of de onderkant van de bezel niet is beschadigd of vervormd. Soms zie ik exemplaren waarvan ik denk welke bandenlichter is hierbij gebruikt. Overigens, heb ze beide liggen dus mocht het met de vintage niet lukken stuur je mij maar een PB.

3 likes

Klein maar fijn.
Mag de rest van de week mij vergezellen. :smiling_face:

10 likes

Ik krijg inderdaad bij de Generalskie’s en de Admiralskie’s met die puntige vezels ook een beetje dezelfde vibe.

1 like

Niet allemaal Piet.
Ook niet alle Rolexen zijn groot en lomp.
De meeste wel, maar niet allemaal.

3 likes

Ik heb me überhaupt nog nooit in Rolex verdiept. Ook nog nooit een echte gezien, laat staan in mijn handen gehad. Ver buiten mijn budget en als ik het budget wel had dan deed ik iets anders met het geld.

Maar ik wens iedereen evenveel plezier met de horloges van zijn of haar keuze. Ik heb geen oordeel over de persoon, het is puur een kwestie van smaak. Gewoon lekker dragen wat je leuk, mooi of praktisch vindt. Of iemand anders er iets van vind dan is dat hun probleem.

6 likes

Vintage Rolex is wel mooi vind ik. De dressers dan, en ook sommige Celini’s. Bij de duikhorloges moet ik altijd erg lachen om van die mensen die een toolwatch kopen en dan als de dood zijn dat er ergens een krasje op komt. Dat doen wij dan toch beter met onze Vostoks.

2 likes

Ja een klassieke Air King b.v.

Ik wil ook geen krassen op mijn Vostoks :joy:

2 likes

Echt Piet? Best groot die dingen.
Maar ik heb de oudere dunne en de nieuwe, messing of metaal kleur, ook wel door elkaar gebruikt. Zoals @DirkT al zegt gewoon passen.

Je kunt ook de bezel stroever of lichter draaien afstellen. Door met een tangetje de hoeken iets ruimer of iets krapper te buigen.

Maar waarom springt hij spontaan er af? Waarschijnlijk toch niet goed in de groef ingeklikt gezeten.
Of veer gebroken, hoewel dat zelden gebeurt. Zeker bij nieuwe horloges vrijwel nooit.

3 likes