Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Ook hier mijn “gezicht” maar weer laten zien

13 likes

Leuk je weer te zien Friso! Lekker op haai leer.

3 likes

Goedemiddag, Raketa

12 likes

Ben in een CCCP bui :woozy_face:

10 likes

Toevallig iemand hier met een Vostok als deze en een poos van circa 16,3 CM?

Dat ding spreekt me erg aan, maar ik gok dat de kast wat groot is voor mijn girlish wrist. :blush:

9 likes

Poos moet natuurlijk pols zijn. :grimacing:

Hij mag mee naar buiten vandaag. :smiling_face: :sun_with_face:

11 likes

Dat begrijp ik, een Special Edition? Wat is het nummer en waar te koop?

Ik vrees ook dat het wat te groot is.

Een Vostok met een 420 kast (typenummer begint dan met 420) lijkt me meer geschikt.

2 likes

De 710 heeft een korte lug2lug van slechts 45mm, ik denk dat dat prima kan op een pols van 16cm.

4 likes

Hoi kameraden, 20 minuten geleden een pakketje bezorgd uit Odesa.

Leuke Boctok die ik op Etsy heb gekocht.
Deze had ik besteld om mijn verdriet die ik had te verzachten toen ik meende dat ik mijn Boctok had verloren, de Boctok die ik zo ontzettend mooi vond, toen ik van de barbier terugkwam en plotseling mijn Boctok die ik omhad niet meer om de pols zat, het is met een rubberenbandje en ik dacht dat het al eens eerder van mijn pols was gevallen en dus dacht ik dat ik het was verloren of misschien bij de barbier was losgeraakt, ik voelde me ontzettend rot, en heb wel vijf dagen aan dat horloge gedacht met veel weemoed.
Dus om de pijn te verzachten ging ik op zoek naar en zelfde horloge maar die heb ik niet gevonden, wel eentje die er veel op lijkt en dat is deze Boctok met stalen band.
Een dag of acht later moest ik iets hebben en kwam plotseling het horloge weer tegen in een doos, had ik het daar waarschijnlijk ingelegd zonder er bij naar te denken. Ik ben nog steeds erg blij dat het weer terug is, en vandaag is dus de tweede Boctok afgeleverd, met drie speldjes erbij van de verkoper.

10 likes

De 170 kast in afmetingen en op mijn 17,5 cm pols, wellicht heb je er wat aan.
Screenshot_20250709_171321_Chrome

10 likes

Achteraf wel mooi denk ik. Anders had je 2 dezelfde gehad. Goed afgelopen dus en veel plezier met de 2 Vostok’s!

2 likes

Dank je Jan, ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het plotseling zag liggen in die doos, ik was zo blij als een klein kind. Ik heb deze gekocht om dat er dat duikertje op zit, de merknaam Boctok is als B afgebeeld en het is geen automaat, verder lijkt het veel op de oude Boctok, dat is deze,

Je kunt je voorstellen als je zo’n mooie Boctok kwijt bent hoe rot je dan voelt. Deze heeft alles mee, de kleur op de dots en secondewijzer, de naam Boctok mooi op de plaat afgedrukt. Alles perfect aan deze, dus erg blij dat ie weer terug is.

8 likes

Op eBay bij “Amphibia Force Barcelona Watches”. Erg vriendelijke verkoper trouwens. Die heeft op mijn vraag al tig bezeltjes uitgeprobeerd op zijn stock. :grin:
Het modelnummer is 710971.

Die staat je goed, erg mooi ook maar m.i. idd wat groot voor mij. Ik heb ooit een Orient Ray 2 (toch gelijkaardige afmetingen) verkocht omdat die te groot was en heb hier nog een San Martin sub homage liggen van 40mm die ook wat groot (en zwaar!) aanvoelt.
Ik probeer mezelf te bedwingen. Hoe dan ook bedankt!

Een Neptune doet me overigens ook wel wat en is dan weer wel iets kleiner.

Hmm $228 zonder invoer kosten. Bij Vostok 24 watches €150 alleen weet ik niet of er dan nog 25% invoer bovenop komt…

Dankjewel.

Ze zijn best wel aanwezig in tegenstelling tot b.v. een 420.

Zal niet meevallen, heel mooi horloge en ook een mooi aansluitende band.

Edit:

2 likes

De 960 kasten hebben volgens mij een apart soort band aanzet waardoor wisselen met iets anders niet makkelijk is. Toch?

1 like

Ja klopt, dus je zit dan wel een beetje vast aan die bracelet. Er zijn wel adapters te krijgen, waar je dan wel een 18mm band in kan stoppen…maar helemaal ideaal is dat niet natuurlijk. Plus die adapters zijn in Europa dan ook nog eens 30 euro.

2 likes

En deze https://www.watchuseek.com/threads/diy-a-solid-link-bracelet-for-the-960-neptune-case.933059/

Prachtig geïllustreerd, cool find!

Heel fraaie cccp. Die oude lume verkleurd ook zo mooi naar vanille. :ok_hand:

1 like