Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Als het een vintage Amphibia betreft zou je een poging kunnen wagen. Let wel, er zijn twee verschillen uitvoeringen. Standaard zie veel de wat koperkleurige veer. Deze is iets dikker dan de stalen uitvoering. De vorm en de hoeken komt nog best wel nauwkeurig hoe gemakkelijk je bezel kunt plaatsen. Wel eerst goed kijken of de onderkant van de bezel niet is beschadigd of vervormd. Soms zie ik exemplaren waarvan ik denk welke bandenlichter is hierbij gebruikt. Overigens, heb ze beide liggen dus mocht het met de vintage niet lukken stuur je mij maar een PB.

3 likes

Klein maar fijn.
Mag de rest van de week mij vergezellen. :smiling_face:

10 likes

Ik krijg inderdaad bij de Generalskie’s en de Admiralskie’s met die puntige vezels ook een beetje dezelfde vibe.

1 like

Niet allemaal Piet.
Ook niet alle Rolexen zijn groot en lomp.
De meeste wel, maar niet allemaal.

3 likes

Ik heb me überhaupt nog nooit in Rolex verdiept. Ook nog nooit een echte gezien, laat staan in mijn handen gehad. Ver buiten mijn budget en als ik het budget wel had dan deed ik iets anders met het geld.

Maar ik wens iedereen evenveel plezier met de horloges van zijn of haar keuze. Ik heb geen oordeel over de persoon, het is puur een kwestie van smaak. Gewoon lekker dragen wat je leuk, mooi of praktisch vindt. Of iemand anders er iets van vind dan is dat hun probleem.

6 likes

Vintage Rolex is wel mooi vind ik. De dressers dan, en ook sommige Celini’s. Bij de duikhorloges moet ik altijd erg lachen om van die mensen die een toolwatch kopen en dan als de dood zijn dat er ergens een krasje op komt. Dat doen wij dan toch beter met onze Vostoks.

2 likes

Ja een klassieke Air King b.v.

Ik wil ook geen krassen op mijn Vostoks :joy:

2 likes

Echt Piet? Best groot die dingen.
Maar ik heb de oudere dunne en de nieuwe, messing of metaal kleur, ook wel door elkaar gebruikt. Zoals @DirkT al zegt gewoon passen.

Je kunt ook de bezel stroever of lichter draaien afstellen. Door met een tangetje de hoeken iets ruimer of iets krapper te buigen.

Maar waarom springt hij spontaan er af? Waarschijnlijk toch niet goed in de groef ingeklikt gezeten.
Of veer gebroken, hoewel dat zelden gebeurt. Zeker bij nieuwe horloges vrijwel nooit.

3 likes

Dit vraagt erom dat ik eenmalig mijn eerste en enige rolex ooit in dit topic plaats.

7 likes

Dit zou het toch wel kunnen zijn! Nu je het zegt herinner ik me dat de veer al roestig was (ik had de bezel er al een keer afgebutst tegen een deurpost :grimacing:) en wellicht is hij door het zwemmen van gisteravond nog verder verzwakt.

Straks even naar twee halve veren zoeken…

1 like

A ha. Dan is het dat waarschijnlijk Piet.
Ook wel eens gehad bij een oude echt verroeste veer.
Ik zou zeggen “zoek niet verder”.
Gewoon een goede veer erin. :wink:

Al vast een mooie vrijdag gewenst, kameraden.

11 likes

Eigenwijs als ik ben heb ik toch nog even gezocht en gevonden.

Zoals jullie kunnen zien is hij knap geoxideerd. Ik heb hem gemonteerd zoals hij is, hij klikt netjes op zijn plekje maar de bezel draait rond als een malle en valt er bij het minste of geringste vanaf.

Ik heb er nu even geen zin in om het te fiksen. Komt dit weekend wel ergens.

3 likes

Mooi! Messing zo te zien. Even netjes poetsen en alle knikken iets verder buigen.
Met beleid. :wink:

1 like

Precies, dat is het recept om die bezel er weer strak op te krijgen.

1 like

Na gisteren vast warmgedraait te hebben vandaag weer Vostok vrijdag vieren.
Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

11 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

14 likes

Mooie vostok vrijdag allemaal!

En fijn weekend straks mensen.

15 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst,

16 likes

Fijne Vostok vrijdag!

16 likes