Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Ik ook, geboren en getogen in

Niet voor niets mijn persoonlijke favoriet. Ik ben bevooroordeeld :yum:

3 likes

Vuursche Lodge | Evenementenlocatie in Midden Nederland https://vuurschelodge.nl/

2 likes

Heb wat minder Sovjet dan voorheen, maar deze vant weekend voorzien van een beurtje en mee om de pols.

De geopperde locaties zijn logistiek voor mij geen probleem. Ik wacht af welke datum en tijd er wordt bepaald om te besluiten of ik aanhaak.

11 likes

Voor mij is ook bepalend wat de datum gaat zijn.

2 likes

Ik verwacht dat iedereen wel bepaalde data heeft wanneer hij/zij niet kan.

Ik adviseer Piet 2 of 3 mogelijke data te noemen. Dan even inventariseren wanneer de meesten kunnen. En dat is het. Wie niet kan, kan een volgende keer wel weer. Werkt meestal het handigste.
:slightly_smiling_face:

5 likes

De specs van een Vostok Amphibia zijn:

• breedte : 40 mm
  • wijzerplaat breedte: 31 mm (ongeveer)
  • lug width: 18 mm
  • lug to lug: 46 mm (zelfde als de Komandirskie)
  • “dikte”: 15,2 mm (11 mm minus het acryl kristal)

Ik heb een hele kleine pols en ik kom er nog net mee weg vind ik. Het is inderdaad een hockey puck om je pols door de kogelronde kast met die typische grote kroon. Da’s de charme v/e Amphibia of het is juist een deal-breker. :wink:

Omdat de wijzerplaat een stuk kleiner is dan breedte draagt 'ie relatief klein (een standaard regel, zie video onderaan deze reply). Ook de “lug to lug” afmeting is relatief klein wat ook scheelt.

Verder is hij dik door het automatische uurwerk. Het bolle gedeelte v/d onderkant v/d kast moet een beetje in je pols zinken en ook dat scheelt.

Zie bijvoorbeeld deze video over “How to tell if a watch is too big for you” om 2.08 min:
https://www.youtube.com/watch?v=Bf1NNW5dLH4

2 likes

Piet82 had het over de ZIM

2 likes

Goed plan. Tussen nu en kerst met uitzondering van de herfstvakantie en de Rikketik moet er wel een datum te vinden zijn.

4 likes

Ok, ik zal vanavond de kalender erbij pakken en wat data inschieten.

2 likes

16 november is Rikketik.

3 likes

Oeps! :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Ja toch?

Kan ook 22mm zijn. Hangt van de kast af.

1 like

Yes

Mijn Baikal welke gewoon een opgeleukte amphibia is, heeft 20mm lugbreedte.

2 likes

“I stand corrected” voor de 2e keer. :wink:

Klopt, ik had het over de Amphibia 420 (ik denk het bekendste model). De generieke overwegingen qua te groot/te klein voor een pols blijven echter gelden. Duikhorloges mogen ietsje groter zijn dan je ideale maat vanwege de brede ring. Horloges zoals sommige Junghans modellen ogen juist weer groter omdat de wijzerplaat even groot is als de breedte v/h horloge.

Ik dwaal af v/h onderwerp van deze draad, maar het leuke van de Vostok is dat 'ie ook geschikt is voor de kleine pols ondanks dat het een duikhorloge is.

3 likes

Kijk even op de site van meranom.
Bij de klassieke Amphibia’s.
Bij elk horloge staat kast nummer en een schets van de kast met lug breedte en afstand.
Zit nog behoorlijk variatie in. Ik heb bijvoorbeeld de 100 kast altijd als prettig draagbaar ervaren op mijn slanke pols. Waarom, omdat de lugs iets meebuigen. En toch een brede band van 22. En iets forsere kast dan de 420.

11 likes

Ik heb de kalender, aka mijn vrouw, geraadpleegd. Ik heb voor mijzelf eigenlijk maar een paar mogelijkheden.

Ik stel voor dat we hieruit kiezen of anders moeten we, doorschuiven tot na de feestdagen.

• Zondag 9 november
  • Zaterdag 15 november
  • Zaterdag 22 november
  • Zondag 23 november
0 stemmers
2 likes

Ga ik ook doen. :wink:

2 likes

Lekker man, wel eerste 2 weken van nov. overslaan :wink:

Hoop dat ik ook naar Rikketik @Rhys kan 16 november, moet lukken toch :+1:

3 likes

Klinkt zeer goed. Ook in een aantrekkelijke omgeving. Goed voorstel, Piet.

Kan mensen meenemen uit de wijde omgeving van Nijmegen of ergens oppikken tussen Nijmegen - richting Tiel - richting Wageningen. Vind omrijden dus niet erg.

4 likes

Heb gestemd

2 likes