Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Helaas heb ik heel wat minder goede ervaringen met Vostok zoals inmiddels wel bekend.
Mijn GMT die @junior mooi vind is de enige die altijd betrouwbaar loopt. Mijn panerai loopt pas goed (en de automaat werkt pas goed) sinds @DirkT 'm vakkundig geserviced heeft. Mijn Scubadude en Radioroom hebben beide flinke kuren.
Het lijkt erop dat de moderne generatie Vostoks lijden onder slechte kwaliteit controle af fabriek.
Ik vind ze nog steeds heel origineel en erg leuk om te zien maar vanwege de onbetrouwbaarheid blijven ze steeds vaker in de horlogedoos.

6 likes

haha leuk gedaan Richard, toch niet met AI gedaan hoop ik? Maar die smurf die hier rondloopt zou erin verzuipen. Gewoon een simpele halsband met een goedkoop horloge (moet wel een Rus zijn, anders off topic) zou echt lachen zijn en weet zeker dat je dan leuke gesprekken op straat krijgt met andere liefhebbers :smiley:.

Maar jij kunt ook alles uithalen met je Bull dog, lijkt mij echt een lieverd :+1:

1 like

Het is ook serieus jammer dat ze zo onbetrouwbaar lopen. Het zijn allebei erg leuke modellen die ik ook ooit eens aan de collectie toe wil voegen maar jouw ervaringen houden me nu toch een beetje tegen om nog een moderne Vostok aan te schaffen.

1 like

Zeker weten. Hij ziet er alleen iets anders uit :laughing:
Ik draag hem alleen niet meer want die gehavende minutenwijzer is doorgezakt en blijft achter de urenwijzer hangen. Daar had ik niet over nagedacht toen ik die doorknipte.
Ik moet hem binnenkort maar weer eens openschroeven.
Als je je adres een keer PB’t komt ie jouw kant op als ik dat gefixt heb. Dan kun je hem een tijdje proberen tot je er klaar mee bent.

12 likes

Dat is heel aardig van je! :pray:

Maar even wat anders; waar kijk ik nu naar? WTF is die bruine smurrie in/op de wijzerplaat en zijn de wijzers uit elkaar gevallen of kijk ik naar reflectie … :thinking:

Je weet dat ik van smetteloze horloge hou hè. :joy:

2 likes

Ach Piet, moet maar zo denken als je ze een dagje draagt is er geen vuiltje aan de lucht toch. Maar heb ooit een filmpje gezien over mijn vostok sub, krengen zijn echt onverwoestbaar. Reden ze gewoon met een Lada overheen, durf ik echt niet aan met een Rolex, blijft er weinig van over :wink:

1 like

Haha. Als je goed kijkt zie je op de vorige foto ook al dat de kast gehavend is.
Ik heb dat kast roodgloeiend gestookt om hem een verweerde look te geven. Dat is aardig gelukt maar toen vond ik die wijzers en dial er niet meer bij passen dus die heb ik ook maar even verouderd met wat zelfgemaakte roest :sweat_smile:

Jazeker, maar dan moet je deze niet hebben.

6 likes

200w

Gast! Haha, lekker bezig.
Een kunstwerkje heb je ervan gemaakt. Dat kan ik wel waarderen. Tof! :star_struck:

2 likes

:pray:

3 likes

Als het alleen om voor of achter lopen ging hoorde je mij niet klagen. Het is veel erger. Automaten die af fabriek niet werken omdat het gewicht vast loopt tegen krom gebogen onderdelen uit het uurwerk. Minuten wijzers die na gelijk zetten bij het vast draaien van de kroon willekeurig 1 tot 3 minuten terug draaien (en dan ook echt iedere keer een andere hoeveelheid minuten). Een uren wijzer die b.v. om drie uur gewoon op de stand tien voor drie staat. (Om 12 uur staan ze dus niet over elkaar). Dan kunnen Vostoks nog zo “leuk” zijn, bij mij gaat de lol er dan wel een beetje vanaf.

Mijn GMT is wat ouder denk ik, die heb ik ooit van Yannick overgenomen en het is eerlijk gezegd de enige die ik nog met plezier draag want hij loopt mooi +10s/dag en laat zich goed gelijk zetten. Ook de uitlijning is heel behoorlijk.

Oh ja, Dirk ontdekte ook dat ze af fabriek soms nauwelijks nog olie aanwezig is na hooguit 2 jaar. Of het heeft er nooit voldoende in gezeten.

7 likes

Niet nodig Piet.
Ga er alleen vanuit dat ze gewoon nog een keer goed afgeregeld moeten worden.
Maar inderdaad van 3 nieuwe moet er aan 2 wel wat gebeuren.

En ja, … bij mij dus een datum die niet wisselt en een automaat waarvan de rotor zeer zwaar loopt. Geen grap. Zaten beide in dezelfde bestelling.

Blij met @DirkT :grin:

Kijk hier maar even. Een forum genoot van ons. Met een BMW X5 kan het ook.
Hij liep nog daarna, het horloge, maar er lag een wijzer af meen ik. :wink:

4 likes

Dat wist ik niet, heb ik dus gewoon mazzel met de Russen :wink:

2 likes

Ik vind hem wel cool, je ruikt als het ware de scheepsdiesel. Roodgloeiend en toen in de olie gegooid?

3 likes

Dat had ook gekund. Gewoon onder de koude kraan. Het verbaasde me dat ik de kroon, de caseback en het glas weer terug erop kreeg. Weet alleen niet of ie nog waterdicht is maar ik denk het haast wel.

2 likes

Ik voorzie hier een samenreis mogelijkheid Charles :sunglasses:

Dan heb ik dus veel geluk gehad met vijf nieuwere Vostoks die alle vijf spatzuiver en smetteloos lopen.
Bij één zit de bezel vast.
Ik heb zelfs de vorige eigenaar er even van verdacht dat die hem vastgelijmd had, maar eerlijk gezegd interesseert me dat helemaal niet.
Ik zit toch nooit met dat ding te draaien.

5 likes

Dat zou ik nog best begrijpen, de meeste van mijn Vostokbezels draaien super licht… ik stop altijd preventief een oring inde rand van de kast om war weerstand te creëren.

5 likes

Ik zou bij de bijeenkomst wat hulp kunnen gebruiken bij een bezel. Bij één van mijn vostoks is hij er eens afgevallen en sindsdien krijg ik hem niet meer goed. Of hij draait als een malle in het rond en komt er veel te makkelijk af, maar wanneer ik de veerring nog iets scherper buig, krijg ik hem er niet op…

3 likes

Kijk even of je gekozen horeca, tafel kleedjes heeft liggen. Beter voor het horloge en de tafel dan.

Is meestal een handigheidje. :wink:

Kijk waar de veer het meest ruim zit. Daar haak je de bezel, beetje schuin, in. Dan rustig en stevig recht drukken tot “klik”.

3 likes

Ik weet het, bij andere Vostoks lukt het me wel maar deze doet moeilijk.

9 likes