… dat zou zomaar het geval kunnen zijn, Friso
Ik ga 'm hier nog eens apart zetten ook want eigenlijk verdient hij het wel. Mijn trouwe werkpaard, altijd om de pols in situaties waar ik andere horloges niet durf dragen.
De foto is mooier zonder de haiku erop dus hopsakee.
Dat is een behoorlijk afgeleefde hamer. Smeden als hobby/werk?
Van mijn grootvader. Hij was laddermaker, dus een kleine 50 jaar bijna dagelijks gebruikt tussen pakweg 1930 en 1980. Mits een kleine pauze in de eerste helft door de oosterburen.
Mooi vak! Mijn vader was boer en fruitteler. Een goede (houten) ladder is van levens belang als je 10 m hoog staat. Altijd vlak en droog wegleggen en 1 keer per jaar in de lijnolie zetten. De ladders waren plaatselijk handgemaakt en zaten mooi in elkaar weet ik nog.
En een mooie Poljot om niet teveel af te dwalen.
Zeker. Nog altijd spijt van dat toen het huis van grootmoeder uiteindelijk werd leeggemaakt - grootvader was toen al 25 jaar dood - ik er niet van wist, en zijn “eigen” ladder niet heb kunnen weghalen. Vier delen van 2.5m elk, van 80cm breed beneden naar 20cm boven. Die is hoogstwaarschijnlijk gewoon een container op gegooid. Nja.
Maar ik heb nog zijn hamer en zijn brandweerhelm dus.
Ik ben gelukkig nog in de gezegende situatie dat mijn beide ouders nog leven.
Echt leuk om die verhalen van vroeger te lezen, zou bijna zeggen vroeger was alles beter, nou wel heel veel dan
Nog steeds de Buran hier. Elke keer als ik de moeite neem om de maanstand juist in te stellen, blijft deze ook wel even om de pols
Themaweek met Russische horloges en/of uit andere landen, zoals China (de origineel Chinese) en gebieden zoals het Midden-Oosten, Afrika…Dat zou ook weleens lwuk zijn, toch?
Deze is echt leuk!
Als de themaweken weer open mag, maak ik daar zeker wel een leuk thema van. Moet wel eerst het slotje eraf zijn natuurlijk
Is dat nu nog steeds niet geregeld? Jezus.
komt goed ga ik vanuit, moet alleen geduld hebben. Niet mijn sterkste kan
Zat nog even te luisteren naar het geluid van je Sturmanskie, man is echt net of de trein voorbij komt . Nu noemen ze het uurwerk in je horloge ook wel een trein, dus is 1+1 2
Goeie foto!
Wat grappig… deze heb ik ook liggen…
Punt ladder.
Gebruik niet anders…
Wel aluminium tegenwoordig.
Hout werkte wel fijner, maar te zwaar.
3 delig 11 trede 35 opstap zit je al op minimaal 65 kilo tegen 33 bij aluminium.
Plus vroeg in het voorjaar eerst ff paar dagen de sloot in mikken. Zetten de sporten zich weer goed in de bomen.